کاخ سفید زمینه هایی همکاری با روسیه را مشخص ساخت

© REUTERS / Erin Scottکاخ سفید زمینه هایی همکاری با روسیه را مشخص ساخت
کاخ سفید زمینه هایی همکاری با روسیه را مشخص ساخت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
عضو شوید
مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا زمینه های را نامبرد که به گفته او رهبر کاخ سفید آماده است درچارچوب آنها با روسیه همکاری کند.

به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت، رئیس جمهوری آمریکا، آماده است با روسیه در زمینه ثبات استراتژیك، اوضاع سوریه و موضوعات مرتبط با قطب شمال و همچنین  تعدادی از مناطق دیگر همکاری كند.

پوتین هدف دیدار با بایدن را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2021
پوتین هدف دیدار با بایدن را اعلام کرد

جک سالیوان هنگام پرواز به بروکسل، جهت شرکت در نشست ناتو گفت: « "مسئله ثبات استراتژیک در جهان،  مسئله دسترسی سوریه به کمک های بشردوستانه، سوالات مربوط به قطب شمال و سایر مناطق مرتبط با  منافع آمریکا از جمله زمینه های است که ایالات متحده آماده است با روسیه در آنها کار کند".

مشاور امنیت ملی بایدن گفت: «باید ببینیم به کجا میرسیم. بحث ثبات استراتژیک است. بحث سوریه و دسترسی بشردوستانه است. مسائلی در ارتباط با شمالگان وجود دارد. نقاط دیگری هم هست که به نفع ماست که یک زمینه کاری مشترک با روسیه یافت شود».

سالیوان افزود: ما نمی توانیم درمورد آنچه که روسیه انجام خواهد داد تضمین دهیم ، اما می توانیم در مورد اقدامات آمریكا تعهد بدهیم ، یعنی اگر این فعالیت مخرب ادامه یابد ، پاسخ خواهیم داد.

این مقام ارشد آمریکایی تاکید کرد که ایالات متحده آماده واکنش به هر نوع "فعالیت مخرب" از طرف روسیه است اما همچنین به دنبال حوزه‌هایی است که "به نفع ماست و ما میتوانیم برای تولید نتایجی که به نفع ایالات متحده است، کار کنیم."

سالیوان گفت، رئیس جمهور آمریکا  با روسیه  درباره طیفی از مسائل از جمله چالش و تهدید دریافت شده از جانب روسیه در مسائل مرتبط با حوزه سایبری و فناوری نوظهور که آنها رهبرانشان هستند، با این مقامها صحبت میکند. همچنین درباره چین و چالش روزافزون آن و البته درباره حریم هوایی در بلاروس رایزنی صورت میگیرد.  

بایدن قرار است چهارشنبه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در ژنو دیدار کند.

بایدن گفته است که میخواهد در جریان گفتگوها با پوتین "بسیار روراست" باشد. او همچنین در جمع خبرنگاران تایید کرد که پس از این نشست کنفرانس خبری مشترک با پوتین نخواهد داشت و به صورت انفرادی در جمع خبرنگاران حاضر میشود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала