استولتنبرگ: در مقابله با روسیه از ابزارهای متفاوت از جمله تحریم‌‌ها کار خواهیم گرفت

© AFP 2023 / Mandel Ngan استولتنبرگ، در ارتباط با روسیه از ابزارهای متفاوت از جمله تمدید تحریم‌‌ها کار خواهیم گرفت
 استولتنبرگ، در ارتباط با روسیه از  ابزارهای متفاوت از جمله تمدید تحریم‌‌ها کار خواهیم گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
عضو شوید
دبیرکل پیمان اتلنتیک شمالی گفت، که ناتو رویکردی دوگانه را در قبال آنچه که تهاجم بالقوه روسیه در نظر گرفته شده، به معنی رویکرد دفاع و گفتگو اتخاذ می‌کند، و روی این منظور تحریمها را به عنوان یک ابزار مهم در نظر می‌گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از NBC ، ینس استولتنبرگ؛ دبیرکل ناتو  اعلام کرده است که روسیه در حال تقویت توانایی های نظامی خود است و این امر ائتلاف را مجبور به  به تقویت توان دفاعی ناتو می کند.

افشای برنامه ناتو برای شکست روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2021
افشای برنامه ناتو برای شکست روسیه

دبیرکل ناتو در مصاحبه‌ای به این شبکه خبری گفت: شاید مهمترین چیزی که ما انجام داده‌ایم این است که برای نخستین بار در تاریخ ناتو ما سربازان آماده رزم در بخش شرقی ائتلاف داریم.

او اضافه کرد: گروه‌های رزمی جدید در کشورهای حوزه بالتیک و لهستان مستقر می‌شوند، ما میزان قدرت آمادگی ناتو را سه برابر کرده‌ایم.

رئیس ناتو گفت، این ائتلاف به ساختن توانمندی‌های نظامی خود ادامه خواهد داد و برای مقابله با "تهاجم روسیه" "ترکیبی گسترده از ابزارهای متفاوت" را به خدمت می‌گیرد.

به گفته استولتنبرگ، ناتو رویکردی دوگانه را در قبال روسیه به معنی رویکرد دفاع و گفتگو اتخاذ می‌کند.

او اظهار کرد: و بعد از سالها کاستن از بودجه‌های نظامی، حالا همه (اعضای) ما دارند سرمایه گذاری بیشتری در آن می‌کنند. بنابراین ما قرار نیست کاری که روسیه انجام می‌دهد را منعکس کنیم. اما ما به شیوه‌ای بسیار محکم و آشکار، با ترکیبی گسترده از ابزارهای متفاوت پاسخ خواهیم داد، همچنان که در سالهای گذشته آن را نشان داده‌ایم.

دبیرکل ناتو گفت، "تدابیر تقویت قوای نظامی روسیه" پاسخهایی را همچون این که ائتلاف دست به تقویت تدابیر دفاع هوایی و موشکی خود بزند رقم خواهد زد اما ناتو همچنین علاقه‌مند به پیگیری کنترل تسلیحات است. استولتنبرگ افزود، همزمان در ارتباط با روسیه "تحریمها مهم هستند".

به گفته دبیرکل ناتو، باید تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه از بابت الحاق شبه جزیره کریمه به همراه "حمایت بیشتر از شرکای نزدیک همچون اوکراین و گرجستان ادامه یابند".

کاخ سفید روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، ناتو قصد اصلاح سیاست‌های راهبردی خود در قبال روسیه و چین را داشته و یک مفهوم راهبردی جدید در رسیدگی به تهدیدات علیه امنیت مشترک و همچنین تهدیدات فراملیتی همچون تروریسم، جرایم سایبری، و تغییرات آب و هوایی را منتشر خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала