موضوعات که پوتین حین دیدار با بایدن مطرح خواهد کرد

© Sputnik / Alexey Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور پوتین
رئیس جمهور پوتین  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
عضو شوید
ولادیمیر پوتین حین ملاقات با جو بایدن: مواردی وجود دارد که نیاز به همگام سازی ساعت ها، تعیین موقعیت ها برای حل موثر مسائل دارد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان.بی.سی امریکا گفت، که روابط بین ایالات متحده و فدراسیون روسیه به پائین ترین سطح خود در سال های اخیر رسیده است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2021
بایدن و پوتین می توانند زمینه های همکاری را پیدا کنند

از رهبر روسیه سوال شد كه آیا تعجب آور نیست كه جو بایدن رئیس جمهور امریكا، بدون مطرح كردن هیچ پیش شرطی خواستار دیدار شده است؟ "روابط دو جانبه ما در سال های اخیر به پایین ترین سطح کاهش یافته است، اما هنوز مواردی وجود دارد که نیاز به همگام سازی ساعت ها، تعیین برخی مواضع متقابل دارد، به طوری که مسائل مورد علاقه متقابل به طور موثرتری در جهت منافع ایالات متحده و روسیه حل می شود. بنابراین، در اینجا هیچ چیز غیر عادی وجود ندارد".

به گفته رئیس جمهور روسیه، دیر یا زود قرار بود ملاقات بین رهبران روسیه و ایالات متحده برگزار شود. "در حقیقت، با وجود چنین سخنان به ظاهر تند، ما انتظار چنین پیشنهادات را داشتیم، زیرا دستور کار سیاسی داخلی در ایالات متحده فرصتی به ما نمی داد تا روابط را در سطح قابل قبول بازیابی کنیم. باید دیر یا زود برگزار می شد".

کاخ سفید: بایدن قبل از ماه می تصمیم خود در باره افغانستان را اعلام می‌کند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
سخنگوی کاخ سفید: بایدن 50 سال برای دیدار با پوتین آماده شده است

وی افزود که رهبری روسیه از تصمیم بایدن برای تمدید پیمان استارت حمایت کرد. "خوب، رئیس جمهور بایدن چنین ابتکاری را انجام داد. پیش از آن، همانطور که می دانید وی از تمدید پیمان استارت شروع کرد، که نمی تواند با پشتیبانی ما روبرو شود، زیرا ما معتقدیم که این پیمان در زمینه بازدارندگی سلاح های تهاجمی استراتژیک به اندازه کافی توسعه یافته است، منافع ما را برآورده می کند - هر دو طرف روسی و آمریکایی ... بنابراین، چنین پیشنهادی کاملاً مورد انتظار بود".

دیدار روسای جمهور فدراسیون روسیه و ایالات متحده ولادیمیر پوتین و جو بایدن، در ژنو سوئیس در 16 جون برگزار خواهد شد.

کرملین اعلام کرد: با توجه به اینکه احتمال اختلاف نظر بسیار زیاد است، انتظار موفقیت در اجلاس را ندارد. فرض بر این است که پوتین و بایدن درباره مسائل امنیت استراتژیک، مهار تسلیحات، اوکراین و مسائل همکاری دوجانبه گفتگو خواهند کرد.

این اولین نشست حضوری رهبران کشورها از زمان روی کار آمدن بایدن در جون امسال است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала