Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رونالدو رکورددار حضور در مسابقات قهرمانی اروپا شد

© AFP 2023 / Laszlo Baloghرونالدو رکورددار حضور در مسابقات قهرمانی اروپا شد
رونالدو رکورددار حضور در مسابقات قهرمانی اروپا شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2021
عضو شوید
کاپیتان پرتگال رکوردار حضور در بیشترین مسابقات قهرمانی اروپا شد. 
کریستیانو رونالدو Portugal's Cristiano Ronaldo in action  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
پیام انگیزشی رونالدو قبل نخستین بازی پرتگال در رقابت‌های یورو 2020 + عکس

به گزارش اسپوتنیک، کریستیانو رونالدو کاپیتان پرتگال رکوردار حضور در بیشترین مسابقات فوتبال قهرمانی اروپا شد. 

این مهاجم پرتگالی در نخستین بازی مرحله یورو 2020 مقابل مجارستان در ترکیب اصلی پرتگال وارد زمین شد.

این پنجمین حضور وی در جام قهرمانی اروپا است و پیش از این هیچ بازیکنی موفق به حضور در 5 دوره از بازی های جام قهرمانی اروپا نشده است. 

پیش از این، کریستیانو رونالدو با حضور در 4 تورنمنت از بین سال های 2004 تا 2016 از این حیث با چندین بازیکن دیگر رکورددار به شمار می رفت، اما امشب با شرکت در رقابت های یورو 2020 این رکورد را به تنهایی به خود اختصاص داد. پیش از این، هیچ یک از بازیکنان موفق به حضور این تعداد مسابقات نشده بودند.

ایکر کاسیاس، دروازه بان پیشین تیم ملی اسپانیا در پنج جام قهرمانی اروپا در تیم اسپانیا گنجانده شد اما تنها در سه مسابقه وارد زمین شده بود.

رونالدو همچنین رکورددار گلزنی در چهار تورنمنت مختلف بوده و با زدن در مجموع 40 گل در مرحله مقدماتی و دور نهایی، بهترین گلزن تاریخ رقابت های یورو نیز محسوب می شود. اما علیرغم دستیابی به همه این افتخارات، بزرگ ترین هدف این ستاره پرتغالی تبدیل شدن به بهترین گلزن دور نهایی یورو در رقابت های پیش رو است.

در حال حاضر کریستیانو رونالدو با 9 گل در کنار میشل پلاتینی، ستاره پیشین فوتبال فرانسه در صدر جدول بهترین گلزنان تاریخ جام ملت های اروپا قرار دارند و رونالدو با تنها زدن یک گل دیگر، این عنوان را به تنهایی به خود اختصاص خواهد داد. البته نباید فراموش کرد رونالدو در چهار دوره موفق به زدن این تعداد گل شده، اما پلاتینی تنها در تورنمنت رویایی یورو 1984 و در پنج بازی، 9 بار در لباس فرانسه دروازه حریفان را باز کرد. رونالدو در این چهار دوره حضور در رقابت های یورو هرگز موفق به زدن بیش از سه گل در یک دوره نشده و امیدوار است این رکورد در سن 36 سالگی شکسته شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала