فرمانده ارتش: آغوش زخمی‌ام برای صلح با طالبان باز است

© AFP 2023 / Patrick Bazفرمانده ارتش: آغوش زخمی‌ام برای صلح با طالبان باز است
فرمانده ارتش: آغوش زخمی‌ام برای صلح با طالبان باز است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2021
عضو شوید
فرمانده شجاع ارتش افغانستان می‌گوید که آغوش دولت افغانستان برای کسانی که قصد صلح داشته باشند باز است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری نشانه، نجیب بنگی، فرمانده کندک نیروهای ارتش در ولسوالی وردوج ولایت بدخشان یکی از فرماندهان موفق ارتش افغانستان بوده است که نبردهای زیادی را در برابر نیروهای طالبان با موفقیت رهبری کرده است.
آقای بنگی، مسوولیت نیروهای ارتش در ولسوالی را دارد که به گفتۀ خودش از پایگاه‌های مهم نیروهای تروریستی بوده است. گروه طالبان هنوزهم بر نقاط بلند و کوهستانی و بخش‌هایی از ولسوالی وردوج کنترل دارند و در جریان پارسال و امسال ده‌ها حملۀ تهاجمی را به هدف تصرف پاسگاه‌های نیروهای امنیتی مستقر در این ولسوالی، راه‌اندازی کرده‌اند. اما در پی مقاومت نیروهای امنیتی همۀ این حمله‌های تهاجمی طالبان با شکست مواجه شده و آنان نتوانستند بر مناطق مرکزی این ولسوالی تسلط پیدا کنند.
آقای بنگی، زادۀ ولسوالی بنگی ولایت تخار است در یک دهۀ گذشته برابر طالبان رزمیده است. جنگ او در برابر طالبان در ولایت‌های کندز، تخار، بغلان و بدخشان صورت گرفته و میراث آن برای بنگی، زخم‌هایی است که بر پیکر او وارد شده است. آقای بنگی یک چشمش را نیز در دفاع از وطن از دست داده است و هنوزهم برای تأمین امنیت و صلح و ثبات در نا‌امن‌ترین ولسوالی بدخشان فرماندهی نیروهای ارتش را بر دوش دارد.
او می‌گوید: «برای دفاع از حاکمیت ملی، تمامیت ارضی، استقلال و آزادی افغانستان به میدان نبرد آمده و این راه را تا تأمین صلح دایمی در کشور ادامه خواهم داد».
او در عملیات‌های پس‌گیری ولایت کندز از تصرف طالبان برای چندین بار اشتراک کرده و در جلوگیری از سقوط ولسوالی زیباک بدخشان به دست طالبان یک چشمش را از دست داده است.
آقای بنگی می‌گوید: «ادامۀ جنگ بُن‌بست موجود در افغانستان را نمی‌گشاید. طالبان باید به صدای مردم، جامعۀ جهانی و کشورهای اسلامی جهت پایان جنگ گوش دهند و به این نبرد خونین نقطۀ پایان بگذارند».
این فرماندۀ ارتش می‌افزاید که آغوش حکومت و نیروهای امنیتی برای کسانی که از جنگ دست بر می‌دارند، باز است. به گفتۀ او آنان پیوسته پس از آغاز روند گفت‌وگوهای صلح با قرار گرفتن در حالت دفاعی این موضوع را به اثبات رسانده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала