اظهارات کرملین از چگونگی مذاکرات پوتین و بایدن

© Fotolia / yulenochekkکاخ کرملین مسکو
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2021
عضو شوید
دستیار رئیس جمهور روسیه از چگونگی اولین دیدار رهبران روسیه و ایالات متحده صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه از چگونگی نخستین دیدار روسای جمهور روسیه و ایالات متحده آمریکا، ولادیمیر پوتین و جو بایدن صحبت کرد. وی گفت این نخستین دیدار میان روسای جمهور دو کشور به عنوان رهبران دو اکشور قدرتمند جهان است.

بایدن: پوتین رقیب خوبیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2021
بایدن: پوتین رقیب خوبیست

این اجلاس در تاریخ 16 جون ساعت 13:00 به وقت ژنو (14:00 به وقت مسکو) در ویلای "لا گرانژ" برگزار خواهد شد.

دستیار رئیس جمهور روسیه گفت: "این ویلا به طور فعال توسط مقامات شهرداری ژنو و دولت فدرال استفاده می شود. این ساختمان زیبای مشرف به دریاچه ژنو برای برگزاری این دیدار در نظر گرفته شده است  . همچنین یک چادر "خیمه" نیز برای برگزاری کنفرانس مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه برپا شده است".

در طی این سفر،ابتدا  رئیس جمهور روسیه با رئیس جمهور سوئیس ملاقات خواهد کرد،  سپس بایدن وارد  ویلا خواهد شد پس از جلسه رهبران، مراسم  گرفتن عکس مشترک سنتی و سخنرانی میزبان، روسای جمهور به کتابخانه خواهند رفت.

 این مذاکرات سه بخش خواهد داشت: در نخست مذاکرات در چوکات فشرده و سپس در یک قالب گسترده  برگزار خواهد شد. پس از آن هر کدام از روسیای جمهور کنفرانس های مطبوعاتی جداگانه برگزار خواهند کرد.

در بخش نخست این دیدار وزیران خارجه روسیه و آمریکا  سرگئی لاوروف و آنتونی بلینکن اول رهبران دو کشور را همراهی خواهند کرد.

مذاکرات در قالب فشرده با حضور لاوروف و مترجمان آغاز خواهد شد و در ترکیب گسترده ترجمه آنها از طریق همگام سازی پیش می رود. فقط علاوه بر اعضای هیئت ها، فیلمبرداران و عکاسان نیز حضور خواهند داشت.

در مورد اینکه آیا روسای جمهور روسیه و آمریکا صحبت دوگانه و یک "گفتگوی واقعی" خواهند داشت یا خیر، سخنگوی کرملین گفت: نمی دانم ، این ملاقات به رهبران دو کشور بستگی دارد.

در ترکیب هیئت روسیه علاوه بر ایوری وشاکوف، دستیار رئیس جمهور و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، دیمیتری  پسکوف، سکرتر مطبوعاتی ریاست جمهوری، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده، والری گراسیموف رئیس ستاد کل ارتش و سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه شرکت خواهند داشت.

همچنین دیمیتری کوزاک و معاون دفتر ریاست جمهوری و الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در سوریه نیزدعوت شده اند. حضور آنها نشان می دهد که احتمالاً پوتین و بایدن درباره اوکراین و خاورمیانه گفتگو می کنند.

مشاور رئیس جمهوری روسیه گفت، از موضوعات مورد گفتگو در دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن در ژنو می توان به موضوعات منطقه ای از جمله اوکراین، سوریه، افغانستان، لیبی و قره باغ اشاره کرد.

پس از مذاکرات، ملاقات دو جانبه رئیس جمهور روسیه با همتای سوئیسی وی برگزار می شود و پس از آن پوتین به روسیه پرواز می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала