دیدار پوتین و بایدن بدون تشریفات و نشست خبری خواهد بود

© AP Photo / Alexander Zemlianichenkoدیدار پوتین و بایدن بدون تشریفات و نشست خبری خواهد بود
دیدار پوتین و بایدن بدون تشریفات و نشست خبری خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2021
عضو شوید
رسانه های غربی از دیدار بدون تشریفات و نشست خبری رئیسان جمهور روسیه و امریکا خبر می دهند.
پوتین و بایدن در 16 جون دیدار می کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2021
پوتین و بایدن در 16 جون دیدار می کنند

به گزارش اسپوتنیک، دیدار آینده ولادیمیر پوتین با همتای امریکایی اش جو بایدن در ژنو در کانون توجه رسانه های جهان قرار دارد و یکی از این رسانه ها درباره پوتین نوشته است، که این غیرممکن است، سیاستمدار و دولتی را ضعیف بخوانیم که خط لوله دیگری از گاز را به قلب امپراتوری غرب ناتو کشانده اند، علی رغم همه تحریم ها، تهدیدها و مقاومت" قوی ترین قدرت در جهان است.

روزنامه ها و روزنامه نگاران مشهور جهان درباره این دیدار چنین نوشته اند:

به گفته رنو ژیرارد ، ستون نویس Le Figaro، هیچ دلیلی برای شکست مذاکرات 16 جون وجود ندارد.
وی گفت: "افزون بر اختلافات ایدئولوژیك، جو بایدن و ولادیمیر پوتین دارای یك منافع مشترک هستند كه بایدن صریحاً اظهار می دارد و پوتین نمی کند. این موضوع: كند كردن روند ظهور چین است".

ژیرارد گفت، مسکو با وجود روابط خوب به متحدش همچنان با شک به پکن نگاه می کند. در سالهای اخیر، ایالات متحده از همکاری با چین به مقابله منتقل شده است - رهبر امریکایی این را در اجلاس اخیر G7 در کورنوال گفت.
سرژ اشمن نویسنده نیویورک تایمز دیدار پوتین و بایدن در ژنو را با اجلاس ریگان-گورباچف ​​در سال 1985 که در این شهر سوئیس برگزار شد مقایسه کرد. به گفته سرژ، مذاکرات بین روسای جمهور دو کشور، حتی بدون اعلامیه مشترک یک موفقیت خواهد بود، با توجه به اینکه گفتگوی مسکو و واشنگتن در پایین ترین سطح بود و هر دو رهبر این موضوع را تشخیص می دهند.
مدلین روچ از روزنامه تایم همچنین اظهار داشته است، که روابط روسیه و آمریکا به "ته قله" رسیده است. همانطور که این روزنامه نگار یادآوری کرد، در یک سال گذشته، ایالات متحده به بهانه های مختلف، تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کرد که به نوبه خود ، مرتباً اتهاماتی را علیه ایالات متحده مطرح می کرد.
وی گفت: "ملاقات پوتین با بایدن بدون ملاقات وی با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بسیار متفاوت خواهد بود".
روچ گفت، که بایدن در برابر روسیه موضع سختگیرانه تری نسبت به اسلاف خود خواهد داشت، اما رهبران می توانند گفتگو کنند.
افیم فیشتاین از چاپ چک رفلکس اظهار داشت: جهان امید زیادی به نشست روسیه و ایالات متحده دارد.
وی نوشت: "برای بایدن، این فرصتی است تا شایعات مربوط به كاهش توانایی ذهنی او را رد كند و ثابت كند كه او به اندازه نیم قرن پیش تازه و درخشان است".

همانطور که نویسنده اشاره کرد، رئیس جمهور ایالات متحده قصد دارد از موضع قدرت با پوتین ارتباط برقرار کند. فیشتاین در همان زمان تعجب کرد که اگر رئیس جمهور امریکا نتواند اصلاحات واحدی را در ایالات متحده انجام دهد ، کجای این سخنان رهبر امریکایی است؟
این روزنامه نگار افزود: "وی حتی به یک قول عمل نکرد. حتی تعداد برنامه ریزی شده افراد واکسینه شده به دلیل کند شدن میزان واکسیناسیون محقق نخواهد شد".
فیشتاین متقاعد شده است، که پوتین در مراسمی با همتای امریکایی خود نمی ایستد.
متیو روژانسکی از پولیتیکو قول بایدن برای موضع گیری سخت در اجلاس را به خاطر آورد. متیو به لزوم حفظ گفتگو علیرغم اختلافات اشاره کرد.
وی نوشت: "طی سالها روسای جمهور امریكا استدلال كرده اند كه مقابله با این روابط به سه نوع مقاومت نیاز دارد - سخنان سخت، استقامت و وفاداری به اقدامات". به گفته این روزنامه نگار، بایدن باید در روابط با روسیه ثابت و پیگیر باشد.
روزنامه صبری پچات به نقل از پوتین نوشت، كه ایالات متحده اشتباهات اتحاد جماهیر شوروی را تكرار می كند. در این مقاله از کسانی انتقاد شده است، که سخنان رئیس جمهور روسیه را مظهر ضعف می دانند.
این نشریه می گوید: "غیرممکن است که سیاستمدار و دولت را ضعیف بخوانیم که خط لوله دیگری از گاز را به قلب امپراتوری غرب ناتو کشانده اند، علی رغم همه تحریم ها، تهدیدها و مقاومت" قوی ترین قدرت در جهان است".

نویسنده بر اهمیت نشست پیش رو برای کل جهان تأکید کرد، اما در عین حال اصرار داشت که منتظر نتایج دستیابی نباشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала