عبدالله: واگذاری پی‌هم ولسوالی‌ها به طالبان «پلان شده» نیست

© https://www.facebook.com/AFGHANCEعبدالله: واگذاری پی‌هم ولسوالی‌ها به طالبان «پلان شده» نیست
عبدالله: واگذاری پی‌هم ولسوالی‌ها به طالبان «پلان شده» نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2021
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحه ملی می گوید که سقوط پی هم ولسوالی ها، نگرانی هایی را در بین مردم ایجاد کرده است، اما رها کردن این ولسوالی‌ها از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی، برنامه ریزی شده نیست.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، گفته است که واگذاری پی‌درپی ولسوالی‌ها از سوی نیروهای امنیتی به طالبان بخشی از برنامه منظم نیست و ادعاهایی مبنی بر این‌که گویا ولسوالی‌ها طبق یک برنامه به طالبان واگذار می‌شود، درست نیست.

رییس شورای عالی مصالحه ملی روز سه‌شنبه، بیست‌وپنجم جوزا، در نشستی با شماری از جوانان که از سوی نهاد فریدریش ایبرت برگزار شد، گفته است که عوامل متعدد باعث می‌شود که نیروهای امنیتی ولسوالی‌ها و مناطق را رها کنند.

عبدالله از احتمال سقوط نظام هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2021
عبدالله از احتمال سقوط نظام هشدار داد

با این حال، او افزوده است: «با وجود این‌که سقوط پی‌هم ولسوالی‌ها، نگرانی‌هایی را در میان مردم ایجاد کرده است، اما مردم از نیروهای امنیتی خود حمایت می‌کنند. می‌دانیم که شرایط ناگوار است، اما مسوولیت همه‌ ما است که بار سختی را بکشیم و از وضعیت موجود گذر کنیم.»

عبدالله عبدالله از جانب دیگر گفته است که جمهوری اسلامی افغانستان و جامعه جهانی هم نظرند که معضل فعلی افغانستان راه حل نظامی ندارد، اما طالبان تا هنوز هم قناعت نکرده‌اند.

او با اشاره به اعلامیه علمای مسلمان در عربستان سعودی گفته است که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، آخرین دلیل ادامه جنگ از میان رفت و ادامه‌ این جنگ دیگر مشروعیت ندارد و یگانه راه حل دوام مذاکرات است.

رییس شورای عالی مصالحه ملی بر پایان دادن به نارضایتی‌های مردم از حکومت، تأمین اصلاحات و اقدامات لازم تأکید کرده است.

عبدالله عبدالله گفته است که در روند صلح، نظریات و نگرانی‌های تمام اقشار جامعه منعکس خواهد شد.

در جریان دو ماه گذشته بیش از ۲۰ ولسوالی به دست طالبان افتاده است. سقوط پی‌هم ولسوالی‌ها باعث نگرانی مرده شده و در عین حال شائبه این‌که ولسوالی‌ها به صورت «برنامه‌ریزی شده و مشکوک» به طالبان واگذار می‌شود، نیز وجود داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала