پیشنهاد سناتور ارشد امریکایی برای نگه داشتن یک هزار نظامی در افغانستان

© Sputnik / Vladimir Pirogov /  مراجعه به بانک تصاویر پیشنهاد سناتور ارشد امریکایی برای نگه داشتن یک هزار نظامی در افغانستان
پیشنهاد سناتور ارشد امریکایی برای نگه داشتن یک هزار نظامی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2021
عضو شوید
عضو کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا از رئیس جمهور این کشور خواست تا برای جلوگیری از ایجاد خلأ امنیتی، یک هزار نظامی این کشور را در افغانستان نگهدارد.

امریکا شمار نیروهای خارج شده از افغانستان را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2021
امریکا شمار نیروهای خارج شده از افغانستان را اعلام کرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جیمز اینهاف سناتور ارشد جمهوریخواه در کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا از جو بایدن رئیس جمهور این کشور خواست تا برای جلوگیری از ایجاد خلاء امنیتی پس از خروج نیروها، دستکم یک هزار نظامی را در افغانستان نگه کند.

اینهاف در یادداشتی در «وال‌استریت ژورنال» به بایدن پیشنهاد داد که پس از خروج نیروها از افغانستان نیز حدود یک هزار نظامی را تا بهار سال 2022 در افغانستان نگه دارد.

وی افزود که حفظ حضور نیروهای کوچک و متناسب برای مدت شش ماه بیشتر به واشنگتن اجازه می‌دهد تا همزمان با تکامل فضای سیاسی و امنیتی، یک نیروی ضد تروریسم سریع را حفظ کرده و اطلاعات، نظارت و شناسایی موثرتر را فعال نماید.

این سناتور ارشد جمهوریخواه گفت، که دولت بایدن برای تصمیم‌گیری درباره خروج کامل از افغانستان شرایط میدانی این کشور را نادیده گرفته است.

اینهاف تاکید کرد، که واشنگتن باید تا زمانی که شرایط ذکر شده در توافقنامه امریکا-طالبان تحقق یابد، شمار کمی از نیروها را در افغانستان حفظ کند.

وی تاکید کرد، که آمریکا با ادامه حضور تا بهار سال آینده قادر خواهد بود تا ارزیابی واقعگرایانه‌تری از وضعیت امنیتی در حال تکامل افغانستان پیدا کند و این به واشنگتن کمک خواهد کرد تا بفهمد آیا طالبان در نظر دارد به تعهداتش پایبند باشد یا خیر.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала