رهبر کوریای شمالی: وضعیت مواد غذایی مردم در کشور مناسب نیست

© REUTERS / KCNAВысший руководитель КНДР Ким Чен Ын
Высший руководитель КНДР Ким Чен Ын - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2021
عضو شوید
کیم جونگ اون گفت کشورش در «وضعیت تنش‌آمیز غذایی» قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، کیم جونگ اون؛ رهبر کوریای شمالی روز چهارشنبه (16 جون) در جلسه عمومی کمیته مرکزی حزب کارگران خواستار اتخاذ تدابیری برای مقابله با تنش وضعیت غذایی ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا و توفان های سال گذشته شد و از مقامات خواست بر افزایش تولید محصولات کشاورزی تمرکز کنند.

وی همچنین با اشاره به تجربیات سال گذشته، خواستار اقداماتی برای به حداقل رساندن تاثیرات بلایای طبیعی شد.

Лидер Северной Кореи Ким Чен Ын во время инспекции подразделений Корейской народной армии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2021
دستور رهبر کوریای شمالی برای آماده‌باش کامل ارتش

رهبر کوریای شمالی گفت: در حال حاضر وضعیت غذایی مردم مناسب نیست زیرا بخش کشاورزی به دلیل خسارت وارد شده توسط توفان نتوانست برنامه تولید غلات خود را انجام دهد.

به گفته کیم جونگ اون، "شرایط ذهنی و عینی" از آغاز سال 2021 در این کشور بدتر شده است اقتصاد به صورت کلی در نیمه نخست سال جاری میلادی رشد داشته و مجموع خروجی صنایع نیز در کشور 25 درصد بیشتر از سال قبل بوده است.

رهبر کوریای شمالی در ادامه می‌افزاید که  برخی کاستی‌ها در اقدامات حزب برای تحقق برنامه‌ها به دلیل چند مورد مانع از جمله پاندمی کرونا و طوفان سال 2020 دیده می‌شود که باعث شده تا منابع غذایی کم شوند.

بر اساس این گزارش، حزب حاکم وعده داده تا تمامی تلاش‌ها را به سمت کشاورزی در سال جاری میلادی معطوف کند و راه‌هایی را برای مقابله با کرونا مورد بررسی قرار دهد.

کیم جونگ اون همچنین خواستار اقداماتی برای کاستن از تاثیرات بلایای طبیعی شد و اعلام کرد که مقام‌های کشور باید از طوفان سال گذشته میلادی درس عبرت بگیرند.

رهبر کوریای شمالی در جنوری امسال نیز گفته بود که برنامه اقتصادی پنج ساله قبلی او به دلیل کمبود نیرو و مواد غذایی که با تحریم ها، همه گیری کرونا و سیل همراه شد، تقریباً در هر بخش شکست خورده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала