روش غیرمنتظره دانشمندان برای مقابله با کووید-19

© روش غیرمنتظره دانشمندان برای مقابله با کووید-19
روش غیرمنتظره دانشمندان برای مقابله با کووید-19 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2021
عضو شوید
گروهی از محققان دانشگاه "ييل" دریافتند که سرماخوردگی می‌تواند از کووید-19 محافظت کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل دیلی میل، دانشمندان این دانشگاه می‌افزایند که سرماخوردگی (ریزش) پاسخ ایمنی را در افراد بیمار ایجاد می کند که می تواند از مبتلاشدن به ویروس کرونا جلوگیری کند و این کشف میتواند نقطه ای باشد برای یافتن راههای بهتری برای درمان کووید-19.

اقدامات ویژه دولت اتریش برای مقابله با کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2021
اقدامات ویژه دولت اتریش برای مقابله با کرونا

به گفته آنها، واکنش سیستم ایمنی تحریک کننده‌های ژن است که به مراحل اولیه بیماری واکنش نشان میدهند و از تکثیر ویروس در بدن جلوگیری میکنند.
محققان پیش از این دریافته بودند که افزایش مصئونیت از سرما میتواند از انسانها در اثر آنفلوانزا محافظت کند، بنابراین دانشمندان شروع به جستجوی راهی مشابه برای مبارزه با کووید-19 کرده‌اند.
پیش از این پزشکان امریکایی در پی یک مطالعه به نتیجه رسیدند که مصرف دوز بالای ویتامین D قادر به بهبود وضعیت بیماران مبتلا به انواع شدید یا متوسط COVID-19 نیست.
در تحقیقاتی که در این خصوص صورت گرفت 240 بیمار مبتلا به کرونا شرکت کردند. کارشناسان آنها را به دو گروه تقسیم نمودند. افراد گروه اول روزانه یک دوز200 هزاری" واحد بین المللی" ویتامین D3 IU) دریافت کردند. به گروه دوم بادام زمینی داده شد. همه بیماران تحت یک دوره درمان استاندارد با استفاده از آنتی بیوتیک ها و دارو های ضد التهاب قرار گرفتند.
هدف اصلی این مطالعه آزمایش ویتامین D به عنوان یک عامل برای کاهش مدت زمان ماندن در بیمارستان بود. دانشمندان همچنین اثر این ویتامین را در موارد بستری شدن بیماران به بخش مراقبت های ویژه ارزیابی کردند.
مشخص شد که هیچ دلیلی برای استفاده از دوز بالای ویتامین D در بیماران مبتلا COVID-19 شدید وجود ندارد. با این حال گفته شد که این بدان معنی نیست که اثر مثبتی این ویتامین را رد کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала