سازمان ملل کشتار واکسیناتور ها در افغانستان را محکوم کرد

CC0 / jensjunge / تمدید مدت دورکاری کارمندان دبیرخانه سازمان ملل
تمدید مدت دورکاری  کارمندان دبیرخانه سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2021
عضو شوید
نماینده سازمان ملل برای افغانستان در بیانیه‌ی خواهان محاکمه‌ی عاملان قتل واکسیناتوران در ننگرهار شد.

به گزارش اسپوتنیک، رامز الاکبروف، معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان حملات بر واکسیناتوران پولیو در ولایت ننگرهار را محکوم کرده و خواهان محاکمه‌ی عاملان این حملات شد.

 کشته شدن ۴ واکسیناتور در ننگرهار؛ کسی مسوولیت نمی‌گیرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2021
کشته شدن ۴ واکسیناتور در ننگرهار؛ کسی مسوولیت نمی‌گیرد

معاون نماینده‌ی ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان در بیانیه‌ای گفته است که از حمله بر واکسیناتوران در ننگرهار وحشت‌زده شده است.

در این بیانیه آمده است که خشونت‌های بی‌معنا باید فورا متوقف و عاملان آن‌ها مورد تحقیق و محاکمه قرار بگیرند.

در همین حال، راس ویلسن امروز (سه‌شنبه، 25 جوزا) در رشته‌تویتی نوشته است که حملات بر واکسیناتوران پولیو در ننگرهار باید به‌گونه‌ی فوری بررسی شود.

او تأکید کرده است که امریکا از تلاش‌های گسترده‌ی افغانستان برای واکسین کودکان در برابر ویروس پولیو، جلوگیری از انتقال این ویروس و ریشه‌کن کردن این آفت حمایت خواهد کرد.

صبح امروز در پنج حمله‌ی جداگانه در ولایت ننگرهار، پنج واکسیناتور پولیو کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند. کشته و زخمیان همه مرد هستند.

عطاالله خوگیانی، سخن‌گوی والی ننگرهار گفته است که این حملات در شهر جلال‌آباد و ولسوالی‌های خوگیانی و سرخرود این ولایت انجام شده است.

این نخستین باری نیست که واکسیناتوران پولیو در ولایت ننگرهار هدف قرار می‌گیرند. در دهم حمل سال جاری نیز سه واکسیناتور زن در پی تیراندازی تفنگ‌داران ناشناس در شهر جلال‌آباد کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала