عبدالله: طالبان هرگز از راه نظامی پیروز نخواهند شد

© https://www.facebook.com/AFGHANCE عبدالله: بهانه‌ای برای ادامه جنگ وجود ندارد
 عبدالله: بهانه‌ای برای ادامه جنگ وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2021
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحه ملی می گوید که هر چند که جنگ در برخی از نقاط کشور به شدت جریان دارد، اما طالبان نمی توانند از طریق نظامی پیروز شوند و نباید فرصت صلح از دست برود.

 به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی امروز (چهارشنبه، 26 جوزا) در نشستی تحت عنوان « تأمین آتش بس و دست‌یافتن به صلح» در کابل گفت که نباید تشویش اضافی برای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور خلق کنیم و آن‌ها به اطلاعات دسترسی دارند.

عبدالله افزود که باید از هر طریق، نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را حمایت کنیم و این مسؤولیت هر شهروند است. آن‌ها جانانه از افغانستان دفاع می‌کنند. 

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی علاوه کرد که برای بیرون رفت از وضعیت کنونی باید این فضا تغییر کند که لازمه‌ی آن ارایه‌ی دیدگاه واضح به مردم افغانستان، استقامت و وحدت ملی است. 

نماینده سازمان ملل: حل مسالمت‌آمیز مشکل افغانستان یگانه راه مطلوب و مورد حمایت  جامعه جهانی می‌باشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
نماینده سازمان ملل: جامعه جهانی از حل مسالمت‌آمیز مشکل افغانستان حمایت می‌کند

عبدالله گفت که سقوط ولسوالی‌ها تنها پیامد نظامی ندارد؛ بلکه به روند کمک‌های بشردوستانه، تأسیسات عام‌المنفعه، زنان، کودکان و مکاتب آسیب جبران‌ناپذیر می‌زند. 

به گفته عبدالله، با اعلام خروج نیروهای خارجی از افغانستان وضعیت استثنایی پیش آمد و طالبان از آن برای تشدید جنگ استفاده کردند که قربانی اصلی این خشونت‌ها در کشور زنان هستند.

عبدالله عبدالله با اشاره به خروج این نیروها از کشور گفت: «در این قسمت کوتاهی صورت گرفته است و در نخست باید مردم به لحاظ ذهنی آماده این کار می‌شدند.»

رییس شورای عالی مصالحه ملی تصریح می‌کند که جنگ در کشور شدت یافته است، اما فرصت صلح نباید از دست برود.

او افزود که طالبان از راه جنگ پیروز شده نمی‌توانند و مردم و جامعه بین‌المللی آتش‌بس فوری می‌خواهند.

در همین حال، آلتا میلر، نماینده سازمان ملل متحد در امور زنان افغانستان، در این نشست گفت که باید آتش‌بس، مبتنی بر جندر صورت بگیرد.

از سویی دیگر شهرزاد اکبر، رییس کمیسیون حقوق بشر افغانستان، نیز بر مشارکت معنادار زنان در مسایل مربوط به صلح تاکید کرد.

نشست «تأمین آتش‌بس و دست یافتن به صلح» از سوی کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان و نماینده‌گی سیاسی سازمان ملل در افغانستان برگزار شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала