وزیر زراعت افغانستان: روسیه بازار خوبی برای محصولات ما شده می‌تواند

© Sputnik / Zakarya Safariانورالحق احدی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان
انورالحق احدی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2021
عضو شوید
انورالحق احدی، وزیر زراعت افغانستان می‌گوید در صورتی‌که محصولات افغانستان با استندردهای بین‌المللی مطابق شود، روسیه بازار خوبی برای این محصولات بوده می‌تواند.

به گزارش اسپوتنیک، آقای احدی در گفتگوی ویژه که با اسپوتنیک افغانستان داشت، خاطر نشان ساخت که در گذشته محصولات زراعتی افغانستان، به‌خصوص میوه خشک افغانستان به مقدار زیادی به اتحاد جماهیر شوروی صادر می‌شد و تنها کشمش افغانستان سالانه حدود ۴۰ هزار تُن به شوروی صادر می‌شد.

باغ های سیب در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2021
حاصلات سیب در افغانستان و چشم‌انداز صادرات به روسیه + ویدیو

وی افزود:

"روسیه فعلا هم یک بازار خوبی برای محصولات ما شده می‌تواند، ولی محصولات ما باید مطابق استندرد بین‌المللی باشد، دوم اینکه قیمت ترانسپورت باید درست باشد".

وزیر زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان خاطر نشان ساخت که سال‌های قبل ترانزیت محصولات افغانستان از طریق اوزبیکستان مشکلات داشت، اما حالا خوب شده و اوزبیکستان همکاری می‌کند.

آقای احدی با اشاره به اینکه کوشش‌ها جریان دارند تا روسیه و آسیای میانه به بازار محصولات افغانستان تبدیل شوند، افزود:

"بعضی از کشورهای آسیای میانه عین تولیدات را دارند که ما داریم، مثلا اوزبیکستان و تاجیکستان نیز میوه دارند، ولی قزاقستان به آن اندازه ندارد. چون ما اموال قزاقی و اموال روسی را می‌خریم، جای این را دارد که ما خواهش کنیم تا مال ما نیز در آنجا فروخته شود".

به گفته وزیر زراعت افغانستان، عدم محصول گمرکی و یا محصول کم گمرکی برای کشورهای عضو اتحادیه گمرکی که شامل اتحاد جماهیر شوروی می‌شدند، نیز یکی از مواردی است که رقابت محصولات افغانستان با محصولات این کشورها را دشوارتر می‌سازد.

گفتگوی کامل اسپوتنیک افغانستان با انورالحق احدی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری به زودی در سایت و صفحه فیسبوک اسپوتنیک افغانستان نشر خواهد شد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала