رایزنی برای واگذاری میدان‌هوایی کابل به ترک‌ها

© Photo / H.K International Airportرایزنی برای واگذاری میدان‌هوایی کابل به ترک‌ها
رایزنی برای واگذاری میدان‌هوایی کابل به ترک‌ها - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2021
عضو شوید
حکومت افغانستان برای سپردن مسؤولیت تأمین امنیت میدان‌هوایی بین‌المللی کابل (حامد کرزی) به نیروهای ترک در حال رأی‌زنی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید که حکومت افغانستان در این باره تصمیمی را خواهد گرفت که سودش برای افغانستان قابل لمس باشد.

رحمت‌الله اندر، سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان گفت: «به‌شمول میدان‌هوایی حامد کرزی، تمامی میدان‌های هوایی با معیارهای جهانی فعال می‌مانند و ما آن انتخاب را می‌کنیم که سودش ملموس باشد».

۱۳۰ میلیون دالر؛ امنیت موقتِ میدان هوایی کابل یا تربیه پرسونل دایمی؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2021
۱۳۰ میلیون دالر؛ امنیت موقتِ میدان هوایی کابل یا تربیه پرسونل دایمی؟

ریاست جمهوری از توانایی‌های نیروهای دولتی افغانستان برای تأمین امنیت میدان‌های هوایی کشور پس از خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان اطمینان می‌دهد.

محمد امیری، معاون سخنگوی رئیس‌جمهور بیان داشت: «نیروهای امنیتی مطابق یک طرح مشخص امنیتی از تمامی میدان‌های هوایی حفاظت می‌کنند».

اخیرأ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت که کشورش برای تأمین امنیت میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی به کمک پاکستان، امریکا و هنگری نیاز خواهد داشت.

اما طالبان می‌‎گویند که اگر نظامیان ترکی بربنیاد توافق‌نامه دوحه از افغانستان بیرون نشوند، این گروه در برابر نیروهای ترکی خواهند ایستاد.

از سویی هم، شام روز سه شنبه گروه‌های تماس هیئت‌های مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان در دوحه نشستی داشته‌اند.

مذاکرات دوحه پس از تأخیر در خروج نیروهای امریکایی از افغانستان با دگرگونی‌هایی روبه‌رو شدند و طالبان این کار را نقض توافق نامه دوحه دانستند، اکنون که موضوع ماندن نیروهای ترکی برای تأمین امنیت میدان‌هوایی بین‌المللی حامد کرزی پس از خروج کامل مطرح شده‌است، طالبان گفته‌اند که این کار بر مذاکرات دوحه اثرهای منفی خواهد گذاشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала