مرحله دوم مذاکرات پوتین و بایدن در ژنو آغاز شد

© AFP 2023 / Mikhail Metzel / SPUTNIKمرحله دوم مذاکرات پوتین و بایدن در ژنو آغاز شد
مرحله دوم مذاکرات پوتین و بایدن در ژنو آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2021
عضو شوید
مذاکرات روسای جمهور روسیه و آمریکا در ژنو، در قالب محدود پس از گذشت حدود دو ساعت به پایان رسید و گفته می‌شود که رهبران دو کشور گفتگو ها در قالب گسترده را آغاز کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، بخش دوم مذاکرات روسای جمهور فدراسیون روسیه و ایالات متحده، ولادیمیر پوتین و جو بایدن در قالب گسترده در ویلا لا گرانژ ژنو آغاز شد.

 دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اعلام کرد، مذاکرات پوتین و بایدن در قالب محدود پس از گذشت حدود دو ساعت به پایان رسید.

پسکوف گفت: "مذاکرات در قالب گسترده آغاز شده است."

نشست سران روسیه و آمریکا در ویلای لا گرانژ ژنو در حال برگزاری است. پیشتر کرملین اعلام کرده بود که مذاکرات قرار است در یک بخش محدود و دو بخش گسترده انجام شود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه اشاره کرد، مذاکرات پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و بایدن، همتای آمریکایی در حضور وزیران خارجه دو کشور برخلاف انتظار، دو ساعت طول کشید.

شوخی بدل کردن پوتین و بایدن در نخستین دیدار در ژنو + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2021
شوخی بدل کردن پوتین و بایدن در نخستین دیدار در ژنو + ویدئو

بعد از استراحتی کوتاه پوتین و بایدن نشست در سطح گسترده خود را با حضور اعضای هیئت‌های همراه آغاز کردند.

مذاکرات در قالب گسترده بدین معنا که در آن علاوه بر دو رئیس جمهور و وزاری خارجه دو کشور افراد دیگری نیز حضور خواهند داشت.

رئیس‌جمهور روسیه و جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا امروز چهارشنبه، 16 جون در ویلای «لا گرانژ» در ژنو با یکدیگر دیدار کردند.

رهبران روسیه و آمریکا در هنگام ورود به ویلا لا گرانژ در ژنو ابتدا در مقابل دوربین خبرنگاران دست‌های یکدیگر را فشرده و عکس گرفتند. پوتین از بایدن برای پیشنهاد این دیدار رو در رو تشکر کرد. بایدن نیز این دیدار را سودمند ارزیابی و ابراز امیدواری کرد چارچوب منطقی و عملی برای زمانی که منافع آمریکا و روسیه متفاوت است، ایجاد شود.

هیئت روسی شامل دستیار رئیس جمهور یوری اوشاکوف، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه دیمیتری پسکوف، سفیر روسیه در ایالات متحده آناتولی آنتونوف، رئیس ستاد نیروهای مسلح روسیه والری گراسیموف و تعدادی از مقامات ارشد روسیه است.

هیئت روسی شامل دستیار رئیس جمهور یوری اوشاکوف، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه دیمیتری پسکوف، سفیر روسیه در ایالات متحده آناتولی آنتونوف، رئیس ستاد نیروهای مسلح روسیه والری گراسیموف و تعدادی از مقامات ارشد روسیه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала