روزه داری متناوب باعث کاهش وزن نمی گردد

© Photo / Pixabayروزه داری متناوب باعث کاهش وزن نمی گردد
روزه داری متناوب باعث کاهش وزن نمی گردد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2021
عضو شوید
دانشمندان ثابت کرده اند که روزه داری متناوب موثرترین راه برای کاهش وزن نیست.

به گزارش اسپوتنیک، تحقیقات جدید نشان داد که تأثیر وعده های غذایی ناپیوسته ناشتا را زیر سوال می برد. طی تحقیقات جدید ، دانشمندان دریافته اند که روش سنتی شمارش کالری روش مؤثرتری برای کاهش وزن است.

 به تازگی، رژیم های غذایی که در اینترنت به طور گسترده ای نشر شده: "برای چند روز" به طور متناوب غذا بخورند. تا امروز، اطلاعات محدودی در مورد اثر روزه داری متناوب در مقابل رژیم های غذایی سنتی که هدف آنها

بهترین غذا های کاهش دهنده وزن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2021
بهترین غذا های کاهش دهنده وزن
 کاهش کالری دریافتی است، وجود داشته است. اما مطالعه جدید توسط گروهی از فیزیولوژیست های دانشگاه بات بریتانیا ثابت می کند که "چیز خاصی" در مورد روزه وجود ندارد. دانشمندان برای تحقیقات خود افراد را به سه گروه تقسیم کردند:

گروه 1: به روزه داری متناوب (در طول روز) پایبند بوده و روز بعد از آن 50% کمتر از حد معمول غذا خورد.

گروه 2: گرسنه نماند، اما میزان کالری دریافتی روزانه را 25% کاهش داد.

گروه 3: همچنین به روزه داری متناوب پایبند بودند، اما روز بعد 100% ارزش روزانه خود را خوردند.

خوردن بعضی غذا ها با معده خالی منجر به سرطان شود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
خوردن بعضی غذا ها با معده خالی منجر به سرطان شود

شرکت کنندگان هر سه گروپ در شروع مطالعه به طور متوسط ​​حدود 2000 تا 2500 کیلوکالری در روز گرفتند. طی یک دوره سه هفته ای، دو گروپ محدود کالری (1،2) این میزان را به طور متوسط ​​از 1500 تا 2000 کیلوکالری کاهش دادند.

در نتیجه، گروه 2 طی سه هفته 1.9 کیلوگرم وزن کم کرد، اسکن بدن نشان داد که این کاهش تقریباً به طور کامل با کاهش چربی بدن همراه است. گروه 1 1.6 کیلوگرم وزن کم کرد، اما تنها نیمی از این کاهش به دلیل کاهش چربی بدن بود، بقیه توده عضلانی بود. کاهش وزن در گروه 3 تقریباً رخ نداد.

پروفسیر جیمز بتس، رئیس این تحقیق، توضیح می دهد: "بسیاری از مردم معتقدند که رژیم های ناشتا به ویژه برای کاهش وزن مؤثر هستند، یا این رژیم ها دارای مزایای خاصی برای سلامتی متابولیک هستند، حتی اگر وزن کم نمی کنید. اما روزه داری متناوب یک عصای جادویی نیست و نتایج آزمایش ما نشان می دهد که روزه داری در مقایسه با رژیم های غذایی سنتی چیز خاص نیست. "

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала