اتحادیه اروپا باید از نشست پوتین و بایدن الهام بگیرد

© AFP 2023 / Denis Balibouseپوتین بایدن
پوتین بایدن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2021
عضو شوید
صدراعظم اتریش اظهار داشت که اتحادیه اروپا به عنوان مثال از اجلاس پوتین و بایدن باید مسیر گفتگو با فدراسیون روسیه را دنبال کند.

به گزارش اسپوتنیک، سباستین کورز صدراعظم اتریش از نتایج دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده استقبال کرد و از اتحادیه اروپا خواست که نشست روسیه و آمریکا ، اتحادیه اروپا را به حفظ گفتگو با مسکو و آشکار درباره اختلافات موجود بحث کند.

تحفه بایدن و پوتین به یکدیگر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2021
تحفه بایدن و پوتین به یکدیگر

وی افزود: "من از نشست دیروز بین رئیس جمهور جو بایدن و ولادیمیر پوتین و بازگشت سفیران آنها خوشحالم، زیرا این امر کانال های را برای گفتگو بین دو ابرقدرت باز می کند. ما باید این مسیر را در اتحادیه اروپا نیز دنبال کنیم. مهم است که ما در گفتگو و حفظ موضع روشن در صورت اختلاف نظر باقی بمانیم، به طور مثال، در مورد مسائل حقوق بشر، که ما باید در مورد آنها نیز به صراحت بحث کنیم".

اولین دیدار پوتین و بایدن روز چهارشنبه، 16 جون در ژینو برگزار شد و مذاکرات روسای جمهور روسیه و امریکا 4 ساعت و نیم ادامه داشت. رئیس‌جمهور پوتین در پایان این مذاکرات گفت که با همتای امریکایی خود توافق شده که رایزنی ها را در مورد ثبات استراتژیک در سطح ادارات مربوطه دو کشور آغاز شود. به گفته وی، هر دو کشور آگاه هستند که مسؤلیت خاصی در مورد ثبات استراتژیک در جهان دارند.

علاوه بر این، سران دو کشور بیانیه مشترکی را صادر کردند. در این بیانیه از تعهد مسکو و واشنگتن به این اصل صحبت می‌شود که در جنگ هستوی هیچ برنده‌ای نمی تواند وجود داشته باشد و هرگز نباید چنین جنگی رخ دهد. همین اصل توسط رهبران اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده در دیدار آنها در ژنو در سال 1985 مطرح شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала