اعتقاد امریکا به پتانسیل همکاری با روسیه در سوریه

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisاعتقاد امریکا به پتانسیل همکاری با روسیه در سوریه
اعتقاد امریکا به پتانسیل همکاری با روسیه در سوریه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2021
عضو شوید
مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریكا گفت، پس از دیدار بایدن و پوتین، پتانسیل همکاری با روسیه در مورد سوریه را در درجه اول همکاری بشردوستانه می بیند.

به گزارش اسپوتنیک، جک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریكا می گوید که طبق نتایج دیدار روسای جمهور دو كشور اعلام نمود که، ایالات متحده پتانسیل همکاری با روسیه در مورد سوریه را در درجه اول در امتداد دالانهای بشردوستانه می بیند.

سالیوان افزود: "در این دیدار، آنها در مورد سوریه صحبت نمودند، به ویژه با تمرکز بر روی مسائل دسترسی بشردوستانه. رئیس جمهور بایدن خاطرنشان کرد که میلیون ها نفر گرسنه، نیازمند در شمال شرقی و شمال غربی سوریه وجود دارند، و وجود دالان های بشردوستانه که توسط سازمان ملل اداره می شود، به خصوص آن بخش ها که اکنون باز و برخی باید در ماه جولای از سر گرفته شود، در کمک به افراد نیازمند بسیار مهم هستند".

وی گفت: "این یک بحث سازنده بود و ما معتقدیم که احتمال همکاری ایالات متحده و روسیه برای نتیجه مثبت قطعنامه آتی در جولای وجود دارد".

سولیوان افزود، اقدامات دیگری نیز می تواند برای کاهش درد و رنج مردم سوریه در همکاری بین ایالات متحده و روسیه انجام شود.

قابل ذکر است که اولین دیدار پوتین و بایدن روز چهارشنبه در ژنو برگزار شد و گفتگو آنها  4 ساعت و نیم ادامه داشت. رهبر روسیه در پایان این مذاکرات اعلام کرد که با همتای امریکایی خود توافق کرده که رایزنی ها را در مورد ثبات استراتژیک در سطح ادارات مربوطه دو کشور آغاز شود. به گفته وی، هر دو کشور آگاه هستند که مسئولیت خاصی در مورد ثبات استراتژیک در جهان دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала