مرغ زنده، جایزه واکسین زدن + ویدیو

© AP Photo / Jae C. Hongمرغ زنده، جایزه واکسین زدن + ویدیو
مرغ زنده، جایزه واکسین زدن + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2021
عضو شوید
در یکی از شهرهای اندونیزیا، ساکنان در ازای تزریق واکسین کرونا «مرغ زنده»، دریافت می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی‌ان‌ان، سالمندان در یکی از شهر‌های اندونیزیا در مقابل تزریق واکسین، «مرغ زنده»، به‌عنوان جایزه دریافت می‌کنند.

مقامات ولایت جاوای غربی اندونیزیا به عنوان طرح تشویقی واکسیناسیون کرونا به یک مرد 67 ساله یک مرغ داده اند.

این مقامات می‌گوید که هر ساکن در ازای تزریق واکسین کرونا «مرغ زنده» به‌عنوان جایزه دریافت می‌کند.

این تصمیم برای افزایش انگیزه واکسیناسیون در بین مردم اتخاذ شده است. به گفته «آپریا گالیخ» افسر پولیس، افراد مسن تمایلی به واکسیناسیون نداشتند، زیرا شایعات زیادی در مورد این دارو در اینترنت منتشر شد. برخی از شهروندان به این باورند که واکسین نمی‌تواند از ویروس کرونا آنها را نجات دهند، بلکه باعث بیماری جدی و یا حتی منجر به مرگ می‌شود. در این راستا، پولیس با مقامات ولایات و مراکز صحی محلی همکاری کرده است تا یک طرح تشویقی و آموزشی را آغاز کند.

طبق اعلام وزارت صحت اندونیزیا، کمتر از 20 درصد افراد بالای 50 سال اولین دوز واکسین کرونا را در کشور دریافت کرده اند. گالیخ خاطرنشان کرد که پیش از این، از هر 200 نفر فقط 25 نفر آماده واکسین کردن بودند، اما اکنون تعداد متقاضیان روزانه به 250 نفر می‌رسد.

مقامات بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا شروع به برگزاری قرعه کشی برای دریافت کنندگان واکسین کرده‌اند تا افراد بیشتری را به واکسیناسیون کووید-19 تشویق کنند.

مقامات منطقه «مای چائم» واقع در «چیانگ مای» تایلند از گاو برای تشویق مردم به تزریق واکسین در این منطقه استفاده کردند. این طرح در این منطقه مورد استقبال قرار گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала