انتقال سربازان زخمی محاصره شده از ولسوالی اوبه به شهر هرات

© Herat National Policeانتقال سربازان زخمی محاصره شده از ولسوالی اوبه به شهر هرات
انتقال سربازان زخمی محاصره شده از ولسوالی اوبه به شهر هرات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2021
عضو شوید
شماری از سربازان زخمی در ولسوالی اوبه ولایت هرات که در محاصره طالبان قرار داشتند، به وسیله چرخبال های ارتش به شهر هرات منتقل شدند. 

سربازان محاصره شده در اوبه، در نبود غذا، برگ درختان را می‌خورند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2021
سربازان محاصره شده در اوبه، در نبود غذا، برگ درختان را می‌خورند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفته است، که همه زخمیان نیروهای امنیتی امروز (جمعه، ۲۸ جوزا)، توسط چرخبال‌ها از قرارگاه نیروهای ارتش به مراکز درمانی در شهر هرات، منتقل شدند.

یک‌ منبع امنیتی در هرات به رسانه ها گفته است، که نیروهای هوایی شب گذشته دست‌کم ۱۲۰ نیروی امنیتی را به همراه ده ها سرباز زخمی گیرمانده در محاصرۀ طالبان، از قرارگاه ارتش در ولسوالی اوبه، نجات دادند.

منبع می‌افزاید، که پس از نجات نیروهای امنیتی، طالبان ولسوالی اوبه را به گونۀ کامل تصرف کرده‌اند.

یادآوری می کنیم، که اوایل هفته گذشته پس از شدت‌یافتن حملات طالبان در ولسوالی اوبه، تمامی نیروهای امنیتی ساختمان‌های فرماندهی پولیس و ولسوالی را ترک کردند و به یک قرارگاه ارتش در این ولسوالی جابه‌جا شدند.

خانواده‌های سربازان زخمی و گیرمانده در محاصرۀ طالبان در اوبه نیز از روز دوشنبۀ گذشته، بیست‌وچهارم جوزا، برای چهار روز پیاپی در برابر دفتر والی هرات تجمع اعتراضی برپا کردند و روز گذشته دروازۀ مقام ولایت هرات را بستند.

معترضان مدعی بودند، که دولت به ویژه مسئولان امنیتی برای نجات جان سربازان زخمی که در حالت وخیم قرار دارند، هیچ اقدامی نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала