چگونه اسپوتنیک وی روسی روش «کوکتل واکسین» را نوآوری کرد که همه درباره آن هوس می کنند

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر چگونه اسپوتنیک وی روسی روش «کوکتل واکسین» را نوآوری کرد که همه درباره آن هوس می کنند
چگونه اسپوتنیک وی روسی روش «کوکتل واکسین» را نوآوری کرد که همه درباره آن هوس می کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2021
عضو شوید
در سال 2020 سازندگان اسپوتنیک وی روسی با مخلوط کردن واکسین ها روش جدیدی برای ایمن سازی ضد کووید-19 ارائه دادند.

به گزارش اسپوتنیک، در سال 2020 سازندگان اسپوتنیک وی روسی با مخلوط کردن واکسین ها روش جدیدی برای ایمن سازی ضد کووید-19 ارائه دادند، در سال روان پژوهشگران که از دیگر ناهنجاری ها کار می گیرند، یک بار دیگر موفقیت آمیز بودن این روش ثابت شده است.

«ایمن سازی هترولوگ» پسین ها به موضوعی داغ برای دانشمندان در خط مقدم برنامه های واکسیناسیون ضد کووید-19 در سراسر جهان تبدیل شده است. در اصطلاح غیر روحانی به معنای "اختلاط و تطبیق" واکسین های مختلف برای رسیدن به یک پاسخ ایمنی بهتر است، و همانطور که به نظر می رسد، این روش کار می کند.

مطالعه ای که پسین ها از سوی دانشگاه آلمانی زارلند انجام شده است و در بین 250 نفر انجام شده است که ترکیبات مختلفی از واکسین های Pfizer و AstraZeneca را دریافت کرده اند، نشان می دهد که مخلوط کردن زخم های مختلف مزایای خاصی دارد. هدف از این بررسی این بود که ببینیم چند آنتی بادی در خون افرادی که تحت آزمایش قرار گرفته اند و ارزیابی واکنش سلولهای محافظ پس از دریافت ترکیبی از دو واکسین در افراد وجود دارد.

پژوهش آلمانی ها نشان داده است، که ترکیب Pfizer و AstraZeneca و همچنین دوز دوم Pfizer بهتر از دو برابر AstraZeneca است. افرادی که تحت دو نوع واکسیناسیون قرار گرفته اند 10 برابر بیشتر از گروه دوم آنتی بادی محافظ در برابر ویروس کرونا دارند. وقتی نوبت به تشکیل سلول های به اصطلاح T می رسد - "کوکتل های واکسین" نیز برتر بودند.

در حالی که رسانه های جریان اصلی در سراسر جهان مطالعه در مورد ترکیبات انقلابی لگن را کاملاً جدید توصیف می کردند، اما در واقع اینطور نبود.

اسپوتنیک وی نخستین "کوکتل واکسین" در بازار جهانی
دانشمندان روسی از سال 2019، هنگامی که مرکز گامالیا یک داروی ضد مرس را ایجاد کرد، از "روش کوکتل" استفاده می کنند. هنگامی که نوبت به ایجاد واکسین کووید رسید، دانشمندان دوباره به این فناوری اعتماد کردند: اولین حمله جهانی علیه ویروس جدید شامل یک، بلکه ترکیبی از دو ناقلین حامل آدنو ویروس نبود.

 اسپوتنیک وی در اصطلاح حالت تقویت اولیه انجام می شود. در ابتدا شخصی تزریق ناقل آدنوویروس Ad-26 را انجام می دهد، که حامل ژن گلیکوپروتئین SARS-CoV-2 با طول کامل است، 21 روز بعد ، یک دوز دیگر تجویز می شود، اما این بار بر اساس بردار آدنو ویروس Ad- 5 است. 

دلایل مختلفی برای استراتژی "دو شات" وجود دارد. اول اینکه ، ممکن است فرد پیش از این با یکی از دو نوع آدنو ویروس در تماس بوده باشد و مورد دوم تقریباً برای سیستم ایمنی بدن فرد کاملاً جدید است، که این امر باعث می شود تا واکسین به طور موثر کار کند. دلیل دیگر عامل "تقویت" است که اثر مثبت لگن را دو برابر می کند و دوز اول را تقویت می کند.
دلیل مهم دیگر برای تزریق دو ناقل آدنو ویروسی مختلف، واکنش ایمنی است. استفاده از همان نوع آدنو ویروس در دو عکس می تواند منجر به ایجاد پاسخ ایمنی بدن در برابر ناقل و تخریب آن در هنگام تجویز دوز دوم شود.

در ماه فیبروری سال 2021 پژوهش بالای ایمنی و کارآیی اسپوتنیک وی از سوی مجله لنست منتشر و در این پژوهش نشان داده شد، که رژیم ناهنجار تقویت اولیه واکسیناسیون پاسخ های ایمنی قوی هومورال و سلولی 91.6 درصد در برابر کووید-19 را دارد.

لنست همچنین در رابطه با واکسین روسی از اصطلاح علمی "رویکرد آدنو ویروس نوترکیب ناهمگن" یا به سادگی "روش کوکتل" استفاده کرده است. مقاله فیبروری لنست اشاره کرد، که "در میان واکسین های اصلی کووید-19 در حال توسعه ، تنها Gam-COVID-Vac (نام علمی Sputnik V) از این روش استفاده می کند. موارد دیگر ، مانند واکسین آکسفورد - استرا زنکا ، برای هر دو دوز از ماده مشابه استفاده می کنند".

همکاری واکسین پیشگام
سازندگان اسپوتنیک وی همچنین اولین کسانی بودند، که در پایان سال 2020 همکاری بین واکسین سازندگان واکسین ها را آغاز کردند. تیم موسسه گامالیا / RDIF با استفاده از ترکیبی از دو واکسین مختلف اسپوتنیک وی و استرازنکا برای تقویت اثر استرازنکا انجام دادند که موثریت استرازنکا را از 62.1 تا 90 درصد گفتند. 

صحبت در این مورد با پیشنهادی بود که روس ها از طریق توئیتر ارائه کردند و در نوامبر سال 2020 آغاز شد و در دسامبر همان سال تفاهم نامه ای توسط استرازنکا و صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، سازنده داروی روسی ار فارم و گامالیا و موسسه تسهیل همکاری بیشتر بین شرکت ها امضا شد.

​حتی اگر هنوز نتایج آزمایشات بالینی مشترک منتشر نشده است، یافته های اولیه قبلاً مثبت ارزیابی شده است. به گفته دکتر دبکیشوره گوپتا، مشاور در میکروب شناسی بالینی و بیماری های عفونی در بیمارستان عمومی یاقوت هند "همکاری بین Sputnik V و AstraZeneca می تواند به نحوی زیاد به نفع او باشد". اسپوتنیک واکسینی علیه ویروس کرونا است که قبلاً در 67 کشور با 3/5 میلیارد نفر جمعیت تایید رسمی دریافت کرده است.

اثر بخشی این واکسین در برابر کووید-19، 91.6٪ اثبات شده که در برخی آزمایشات اخیر میزان اثر بخشی این واکسین بیشتر است، در حالی که کمپین واکسیناسیون بحرین اثر بخشی این واکسین را 94.3٪ گفته است. در این اواخر برخی از کشورهای اتحادیه اروپا مانند مجارستان اجازه بکار گیری از اسپوتنیک وی را داده اند و آژانس داروهای اروپایی و کمیته داروهای انسانی بررسی گسترده واکسین روسی را از ماه مارچ سال روان 2021 میلادی آغاز کردند و اما تاکنون برای بکارگیری گسترده در اتحادیه اروپا اجازه صادر نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала