اتمر: ترکیه آماده است امنیت میدان هوایی کابل را تأمین کند

© Photo / facebook account of MFAاتمر: ترکیه آماده است امنیت میدان هوایی کابل را تأمین کند
اتمر: ترکیه آماده است امنیت میدان هوایی کابل را تأمین کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2021
عضو شوید
وزیر خارجه افغانستان پس از دیدار با همتای ترکی خود گفته است که انقره علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی در افغانستان می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد حنیف اتمر، وزیر خارجه افغانستان می‌گوید که وزیر امور خارجهٔ ترکیه با اشاره به نشست اخیر رهبران ناتو در بروکسل، اظهار داشت که کشورش متعهد به ادامۀ همکاری و حمایت از افغانستان، به‌ویژه تسهیل گفتگوهای صلح، حفظ دستاوردهای مشترک دو دهه گذشته، تأمین امنیت میدان هوایی کابل و علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی در افغانستان می‌باشد.

Antalya view - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2021
نشست سه‌جانبه افغانستان، ترکیه و ایران فردا برگزار می‌شود

پیش از این گزارش شده بود که رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه در دیدارش با جوبایدن، رییس‌جمهور امریکا در حاشیۀ نشست بروکسل روی تأمین امنیت میدان هوایی کابل توسط نیروهای ترکی توافق کرده است.
پیش از این آقای اردوغان گفته بود که ترکیه تنها کشوری است که در گیرودار خروج نیروهای خارجی از افغانستان به بهبود وضعیت این کشور می‌تواند سودمند واقع شود.
اتمر خاطر نشان کرده است: "ما قبلاً با ناتو و ایالات متحده برای حضور آنها در افغانستان توافق کرده بودیم، اما اکنون آنها سربازان خود را از کشور بیرون می‌کنند.
وی گفت: ما از آنها تشکّر می کنیم و می خواهیم که همکاری آنها پس از خروج نیروها با افغانستان ادامه یابد."
آقای وزیر درمورد تامین امنیت از سوی ترکیه گفت: "این اقدام بسیار مهمی است. میدان هوایی کابل، برای استفاده نمایندگی های دیپلماتیک در افغانستان در دسترس باشد. ترکیه پیشقدم شده و در این مورد حمایت کامل ارائه کرده است."
وزیر امور خارجهٔ کشور از حمایت و همکاری‌های ترکیه با افغانستان در بخش‌های مختلف قدردانی نموده و نقش آن‌کشور را در تأمین صلح و آتش‌بس دایمی در افغانستان، مهم و ارزنده خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала