تأکید بر همکاری نزدیک وزیران خارجه ایران و تاجیکستان برای جلوگیری از ناامن شدن افغانستان

© Iran's Foreign Ministryتأکید بر همکاری نزدیک وزیران خارجه ایران و تاجیکستان برای جلوگیری از ناامن شدن افغانستان
تأکید بر همکاری نزدیک وزیران خارجه ایران و تاجیکستان برای جلوگیری از ناامن شدن افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای تاجیکستانی در انتالیا بر ضرورت همکاری‌های نزدیک دو کشور در مبارزه با بی ثبات سازی منطقه و جلوگیری از ناامن شدن افغانستان تأکید کرد.

تاکید جواد ظریف بر گفت و گوی میان افغانستانی ها برای برقراری صلح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2021
تاکید جواد ظریف بر گفت و گوی میان افغانستانی ها برای برقراری صلح
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ایران نوشت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز (شنبه) در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا، با «سراج الدین مهرالدین» وزیر خارجه تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این ملاقات، ظریف بر اراده ایران برای توسعه روابط حسنه با تاجیکستان تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به وضعیت افغانستان نیز عنوان کرد که همکاری‌های تهران - دوشنبه در مبارزه با بی ثبات سازی منطقه امری ضروری بوده و لازم است تا دو کشور برای جلوگیری از ناامن شدن افغانستان، همکاری نزدیک داشته باشند.

ظریف با اشاره به انتخابات موفق ریاست جمهوری ایران، ابراز اطمینان کرد که روند همکاری‌های ایران با تاجیکستان، با سرعت ادامه خواهد داشت.

یادآوری می کنیم، که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا روز پنجشنبه وارد این شهر ترکیه شد. وی طی دو روز اخیر با برخی مقامات حاضر از جمله وزیران خارجه عراق، ونزوئلا، افغانستان، کرواسی، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала