قریشی به عبدالله: آماده هرگونه کمک برای برقراری صلح در افغانستان هستیم

© @https://www.facebook.com/AFGHANCEقریشی: پاکستان آماده هرگونه کمک برای برقراری صلح در افغانستان است
قریشی: پاکستان آماده هرگونه کمک برای برقراری صلح در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با رییس شورای عالی مصالحه ملی گفته است که سیاست کشورش در منطقه، تغییر کرده و پاکستان آماده است که برای برقراری صلح در افغانستان، کمک کند.

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی بعد از ظهر روز گذشته (جمعه 28جوزا) با محمود قریشی وزیر امورخارجه‌ پاکستان در حاشیه‌ی مجمع دیپلماسی انتالیا دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف در باره‌ی تلاش‌های صلح، همکاری‌های مشترک میان دو کشور و آخرین تحولات سیاسی-امنیتی در افغانستان و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

قریشی: افغانستان به یک رهبری کارآمد نیاز دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2021
قریشی: افغانستان به یک رهبری کارآمد نیاز دارد

قریشی در صحبت‌های خود تأکید کرد که کشورش طرف‌دار حل سیاسی قضیه افغانستان از طریق گفت‌‌وگو می‌باشد و به هیچ‌صورت طرف‌دار حل نظامی یا تسلط نظامی طالبان نیست. 

او همچنان گفت که پاکستان آماده است افغانستان را در رسیدن به صلح کمک نماید. 

قریشی همچنان در صحبت‌های خود علاوه کرد که سیاست پاکستان در منطقه تغییر کرده است. پاکستان برای توسعه و اتصال منطقه‌ای دید اقتصادمحور در منطقه را دنبال می‌کند و تحقق این دیدگاه، مستلزم صلح و ثبات در افغانستان می‌باشد.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی با توضیح آخرین وضعیت در تلاش‌های صلح و تحولات امنیتی، بر اراده مردم افغانستان برای دست‌یافتن به صلح تأکید کرد. 

عبدالله در ادامه‌ی صحبت‌های خود نقش پاکستان را در تأمین صلح و ثبات در افغانستان مهم خواند و با تشکر از همکاری‌های این کشور با مردم افغانستان و حمایت از تلاش‌های صلح خواهان افزایش این همکاری‌ها گردید.

دو طرف همچنان بر آغاز مذاکرات معنی‌دار و استفاده از فرصت برای دست‌یافتن به صلح تاکید کردند.

این در حالیست که پیش از این برخی از مقامات حکومت افغانستان، پاکستان را متهم به حمایت از تروریسم کردند. اتهامی که اسلام آباد همیشه آن را رد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала