محققان: علایم گونه هندی کرونا بیشتر شبیه "سرماخوردگی" است

© Depositphotos.com / Ralwelپزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند
پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2021
عضو شوید
محققان می‌گویند شواهد نشان می‌دهد که علائم ابتلا به سویه هندی ویروس کرونا با علائم شناخته‌شده قبلی متفاوت است و بیشتر شبیه سرماخوردگی است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  MedicForum ، گونه جدیدت ویروس کرونا که  بار نخست در هند کشف شد و به طور فعال در مناطق دیگر جهان گسترش یافت، در نتیجه دو جهش پیدا شده است.

 تب ، سرفه ، خستگی ، از دست دادن حواس چشیدن و بویایی از مهمترین علائم بیماری است. با این حال، سویه جدید علائم جدیدی نیز دارد که بیشتر شبیه سرماخوردگی است.

کاهش موارد ابتلا به کرونا در هند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2021
کاهش موارد ابتلا به کرونا در هند

این بیماری می تواند مانند سرماخوردگی یا برخی از ناراحتی ها ، شبیه واکنش آلرژیک یا تب باشد. تیم اسپکتو ، استاد اپیدمیولوژی ژنتیک در کالج شاهی  لندن که سرپرستی یک گروه مطالعاتی در باره علایم کرونا را بر عهده دارد می‌گوید: "هر حسی که غیرمعمول و عجیب به نظر برسد دلیل خوبی برای منزوی شدن و سپری کردن معاینات است."

او توصیه کرده که هرکس فکر می‌کند به کرونا مبتلا شده باید آزمایش بدهد.

پروفسور می‌گوید ابتلا به سویه هندی کرونا در جوانان "بیشتر شبیه یک سرماخوردگی شدید" است.

به گفته دکتر اسپکتر اگرچه ممکن است جوان‌های مبتلا دچار بیماری شدید نشوند، اما همچنان ناقل هستند و می‌توانند بقیه را با خطر مواجه کنند.

گفتنی است در دو ماه اخیر هند شاهد مرگ بی‌سابقه افراد ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در شهرها و روستاها بوده است. به دلیل گران شدن مراسم سوزاندن اجساد طبق آیین هندو، بسیاری از خانواده‌های فقیر در روستاها مجبور به رها کردن قربانیان کرونا در رودخانه‌ها یا دفن آنها در ساحل دریاچه‌ها و رودخانه‌های هند شده‌اند.

حال مقامات این ایالت در عرض رودخانه گنگ تور نسب کرده‌اند تا از عبور اجساد جلوگیری کرده و آنها را برای سوزاندن به محل دیگری منتقل کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала