توافق آلمان برای صدور ویزا به همکاران افغان نظامیان این کشور

© Flickr / Trine JuelGerman Flag
German Flag - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2021
عضو شوید
وزیر امور داخله آلمان اعلام کرده که این کشور درنظر دارد تا برای حفاظت همکاران افغانستانی شان، ازحملات طالبان، تعداد بیشتری از آنها را به آلمان انتقال بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، هورست زیهوفر، وزیر امور داخله آلمان روز گذشته (جمعه) گفت که برای حفاظت همکاران افغانستانی نیروهای آلمان از تهدیدات احتمالی طالبان، حکومت فدرال پیش از این جلسه به دلیل مسئولیت‌های انسانی به پذیرش تعداد بیشتر، توافق کرده است.

زیهوفر گفته است که به این دلیل «مهلت دو ساله» لغو شده است. براساس این مهلت تا حالا کسانی که در دو سال اخیر با نیروهای آلمانی کار کرده اند و خود را در معرض خطر می بینند، می توانستند درخواست سفر به آلمان را ارائه کنند.

آلمان قصد دارد تا میانه ای ماه اگوست نیروهای خود را از افغانستان بیرون کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2021
آلمان قصد دارد تا میانه ای ماه اگوست نیروهای خود را از افغانستان بیرون کند

زیهوفر با این اظهارات خود گزارش «اشپیگل» را تأیید کرده است که براساس آن نه تنها کارمندانی که در دو سال اخیر با نیروهای ارتش آلمان همکاری داشتند، بلکه همه کارمندانی که از سال 2013 به بعد با نیروهای آلمان همکار بوده اند و با تهدیدات امنیتی مواجه اند، به آلمان منتقل خواهند شد. 

بوریس پیستوریوس، وزیر داخله ایالت نیدرزاکسن با استقبال از این تصمیم حکومت فدرال آلمان تأکید کرده است که این تصمیم شامل حال همه همکاران افغانستانی ارتش و پولیس فدرال آلمان می شود.

دویچه وله نوشته که او افزوده است که وزرای داخله بر سر ایجاد تسهیلات در روند صدور ویزا به این کارمندان توافق کرده اند و از حکومت فدرال آلمان خواسته اند تا هزینه سفر آنان را به عهده بگیرد.

بنابر تخمین منابع حکومت آلمان حدود 350 کارمند محلی سابق نیروهای این کشور به آلمان منتقل می شوند. همچنان همسران و فرزندان آنان نیز که جمعاُ حدود 1500 تن خواهند شد، اجازه سفر به آلمان را به دست خواهند آورد. به گزارش «اشپیگل» از سال 2013 به بعد ۷۹۸ کارمند محلی سابق نیروهای آلمانی همراه با 2596 عضو خانواده های شان در آلمان پذیرفته شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала