عبدالله: طالبان پس از خروج آمریکایی ها تمایلی برای توافق با جمهوریت نخواهند داشت

© https://www.facebook.com/AFGHANCE عبدالله: بهانه‌ای برای ادامه جنگ وجود ندارد
 عبدالله: بهانه‌ای برای ادامه جنگ وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2021
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید می گوید که بر اساس برخی نشانه ها، طالبان تمایلی چندانی برای حل سیاسی، بحران افغانستان ندارند، آنها به فکر پیروزی از راه نظامی هستند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که طالبان پس از بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان، علاقه یی به توافق سیاسی با جمهوریت نخواهند داشت.

عبدالله عبدالله،رئیس شورای عالی مصالحه ملی که برای اشتراک در مجمع دیپلماسی آنتالیا به ترکیه رفته، روز گذشته در گفتگو با آسوشیتدپرس گفته است که اگر طالبان تصور می‌کنند که از راه نظامی به پیشرفت دست می‌یابند، محاسبه آنها اشتباه است.

محور گفتگوی عبدالله عبدالله و اردوغان چه بود؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2021
محور گفتگوی عبدالله عبدالله و اردوغان چه بود؟

او تاکید کرده که بر اساس برخی نشانه‌ها، طالبان شاید خیلی تمایل به حل سیاسی بحران افغانستان ندارند، برخی از آنان راه حل نظامی را در پیش گرفتند.

عبدالله گفته است "طالبان خود را شاید جسورتر فکر می‌کنند و حداقل برخی از آنها به این باورند که می‌توانند از خروج نیروهای بین‌المللی، از راه نظامی بهره‌گیری کنند. چرا آنها در مذاکرات با جدیت برخورد نمی‌کنند؟

رئیس شورای عالی مصالحه ملی بیان کرده که مسئله افغانستان از راه نظامی حل نمی‌شود: "محاسبۀ خیلی نادرست از جانب طالبان خواهد بود، اگر آنها فکر می‎ کنند که از راه نظامی به پیروزی می‌رسند، تکرار می‌کنم که ادامه جنگ هیچ برنده نخواهد داشت."

اسوشیتد پرس گزارش می‌دهد که با تعیین جدول زمانی یازده سپتامبر برای خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان، نگرانی‌ها افزایش یافته که شاید این‌کشور در وضعیت بدتر قرار گیرد.

انتظار می‌رفت ترکیه پیش از خروج کامل نیروهای بین‌المللی، میزبان نشست صلح افغانستان باشد، اما این نشست تا هنوز برگزار نشده است.

عبدالله گفته که برگزاری این نشست لغو نشده بلکه به گفتۀ او، ترکیه می‌خواهد هنگامی از این نشست میزبانی کند که دولت افغانستان و طالبان آمادۀ مذاکرات جدی شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала