نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری ایران/ابراهیم رییسی پیشتاز است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ابراهیم رئیسی
 ابراهیم رئیسی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2021
عضو شوید
ستاد انتخابات ایران اعلام کرده است که ابراهیم رییسی با به دست آوردن 17 میلیون و 800 هزار رای در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیشتاز است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "ایسنا" روند رأی‌گیری در ایران ساعت 7:00 صبح روز (28 جوزا)به وقت محلی آغاز و ساعت 2:00 بامداد ختم شد.

شمار واجدان شرایط برای رای‌دهی انتخابات ریاست جمهوری ایران بیش از 59 میلیون 310 هزار و 307 نفر اعلام شده است. ستاد انتخابات ایران اعلام کرده است که در این دور انتخابات 28 میلیون و 600 هزار نفر در پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در افغانستان/ اشتراک زنان ایرانی که شوهرانی افغانستانی دارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2021
برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در افغانستان/ اشتراک زنان ایرانی که شوهرانی افغانستانی دارند

در این انتخابات عبدالناصر همتی، ابراهیم رییسی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محسن رضایی برای احراز کرسی ریاست جمهوری رقابت کردند.

طبق اعلام ستاد انتخابات ایران، ابراهیم رییسی با تفاوت چشم‌گیر از رقبایش پیشی گرفته است و براساس نتایج ابتدایی، پیروز این دور انتخابات اعلام شده است.

طبق اعلام ستاد انتخابات ایران، محسن رضایی بیش از سه میلیون و 300 هزار رای، عبدالناصر همتی بیش از دو میلیون 400 هزار رای و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی یک میلیون رای به دست آورده‌اند.

عبدالناصر همتی، محسن رضایی پیروزی ابراهیم رییسی را تبریک گفته‌اند.

انتخابات ایران در حالی برگزارش شده است که مخالفان سیاسی این کشور، این دور انتخابات را تحریم کرده‌اند.

میزان مشارکت در این انتخابات نسبت به دورهای قبلی پایین گزارش شده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала