نشست ژنو؛ در میز پوتین و بایدن چه غذاهایی سرو شده بود؟

© AFP 2023 / Denis Balibouseنشست ژنو؛ در میز پوتین و بایدن چه غذاهایی سرو شده بود؟
نشست ژنو؛ در میز پوتین و بایدن چه غذاهایی سرو شده بود؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2021
عضو شوید
اولین دیدار پوتین و بایدن روز چهارشنبه، 16 جون در ژنو برگزار شد و مذاکرات روسای جمهور روسیه و امریکا 4 ساعت و نیم ادامه داشت.

به گزارش اسپوتنیک، طبق گزارش سرویس مطبوعاتی شورای دولتی کانتون ژنو، در فهرست منوی رستورانت (O'Vive Park) در روز دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهور روسیه غذاهایی اروپایی و آسیایی گنجانیده شده بود. روسای جمهور می‌توانستند از این غذاها استفاده و همچنان از کوکتل‌های مبتنی بر جین بنوشند.

این رستورانت پنج ستاره در مجاورت ویلای لا گرانژ، جایی که کنفرانس مطبوعاتی برای روزنامه‌نگاران امریکایی برگزار شد، واقع شده است.

«امانوئل کئونو»، رئیس‌ سرویس مطبوعاتی شورای دولتی کانتون ژنو گفت که به درخواست هر دو طرف، در روز مذاکرات، غذاهایی سبک (حمص، سمبوسه، کباب ماهی قزل آلا، سویچه ماهی روغنی، ساردین با سبزیجات...) در منوی گنجانیده شد.

گفتگوی ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهور روسیه و امریکا 4 ساعت و نیم ادامه داشت. رئیس‌جمهور پوتین در پایان این مذاکرات گفت که با همتای امریکایی خود توافق شده که رایزنی ها را در مورد ثبات استراتژیک در سطح ادارات مربوطه دو کشور آغاز شود. به گفته وی، هر دو کشور آگاه هستند که مسوولیت خاصی در مورد ثبات استراتژیک در جهان دارند.

علاوه بر این، سران دو کشور بیانیه مشترکی را صادر کردند. در این بیانیه از تعهد مسکو و واشنگتن به این اصل صحبت می‌شود که در جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نمی تواند وجود داشته باشد و هرگز نباید چنین جنگی رخ دهد. همین اصل توسط رهبران اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده در دیدار آنها در ژنو در سال 1985 مطرح شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала