وزیر خارجۀ ترکیه: انقره آماده است امنیت میدان هوایی کابل را تأمین کند

© Photo / facebook account of MFAوزیر خارجۀ ترکیه: انقره آماده است امنیت میدان هوایی کابل را تأمین کند
وزیر خارجۀ ترکیه: انقره آماده است امنیت میدان هوایی کابل را تأمین کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2021
عضو شوید
وزیر خارجه ترکیه گفته است که در کنار همکاری در روند صلح افغانستان، مأموریت تأمین امنیت میدان هوایی کابل را نیز بر عهده بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه امروز (شنبه، ۲۹ جوزا) با نشر خبرنامه‌یی می‌نویسد که آقای اوغلو این مطلب را در دیدار با محمدحنیف اتمر، وزیر خارجۀ کشور در ترکیه مطرح کرده است.
به نقل از این خبرنامه، آقای اوغلو می‌گوید که نقش سازندۀ ترکیه در روند صلح افغانستان ادامه خواهد یافت و این کشور آماده است مأموریت تأمین امنیت میدان هوایی کابل را بر عهده بگیرد. به گفتۀ او، ترکیه همچنان آماده است در پروژه‌های زیربنایی در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

اتمر: ترکیه آماده است امنیت میدان هوایی کابل را تأمین کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2021
اتمر: ترکیه آماده است امنیت میدان هوایی کابل را تأمین کند

پیش از این وزیر خارجه افغانستان، محمد حنیف اتمر خاطر نشان کرد: "ما قبلاً با ناتو و ایالات متحده برای حضور آنها در افغانستان توافق کرده بودیم، اما اکنون آنها سربازان خود را از کشور بیرون می‌کنند.
وی گفت: ما از آنها تشکّر می کنیم و می خواهیم که همکاری آنها پس از خروج نیروها با افغانستان ادامه یابد."
آقای وزیر درمورد تامین امنیت از سوی ترکیه گفت: "این اقدام بسیار مهمی است. میدان هوایی کابل، برای استفاده نمایندگی های دیپلماتیک در افغانستان در دسترس باشد. ترکیه پیشقدم شده و در این مورد حمایت کامل ارائه کرده است."
وزیر امور خارجهٔ کشور از حمایت و همکاری‌های ترکیه با افغانستان در بخش‌های مختلف قدردانی نموده و نقش آن‌کشور را در تأمین صلح و آتش‌بس دایمی در افغانستان، مهم و ارزنده خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала