هشدار غنی به طالبان: اگر خواستار دشمنی استند با پاسخ جدی رو به‌رو می‌شوند

© Photo / Twitter account of ARGهشدار غنی به طالبان: اگر خواستار دشمنی استند با پاسخ جدی رو به‌رو می‌شوند
هشدار غنی به طالبان: اگر خواستار دشمنی استند با پاسخ جدی رو به‌رو می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2021
عضو شوید
آقای غنی می‌گوید که گروه طالبان باید چه‌گونه‌گی آمدن شان به قدرت را از طریق این که راه حل سیاسی می‌خواهند یا ادامۀ "دشمنی،" روشن بسازند.

به گزراش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، رییس‌جمهور غنی روز گذشته شنبه (19 جون)، در مراسم معرفی نامزد وزیران تازه به وزارت‌های دفاع ملی و امور داخله، گفته بود که گروه طالبان باید چه‌گونه‌گی آمدن شان به قدرت را از طریق این که راه حل سیاسی می‌خواهند یا ادامۀ "دشمنی،" روشن بسازند.

او افزود: "طالبان باید انتخاب کنند، آیا می‌خواهید در آینده به اساس یک صلح پایدار و عادلانه به اساس یک راۀ حل سیاسی جز با وقار این ملت باشید یا اینکه دشمن این ملت باشید، اگر دشمنی می‌خواهید، این ملت پاسخ شما را می‌دهد و پاسخ محکم. در این کسی شک نداشته باشد".

درخواست رئیس جمهوری غنی از نیروهای امنیتی برای مقابله شدیدتر با طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2021
رییس جمهور غنی طرح امنیتی غرب کابل را تأیید کرد

رییس‌جمهور حمله‌های اخیر طالبان بر بخش‌های کشور و هدف قرار دادن غیرنظامیان را پرسش برانگیز می‌داند و تأکید دارد که در عقب این خشونت‌ها، دست‌های وجود دارد.

او خطاب به طالبان می‌گوید که چرا تأسیسات عامه، پل و پلچک را آماج حمله‌ها، قرار می‌دهید، چرا با کارگذاری ماین‌ها، زن و کودکان را قربانی انفجارها می‌سازید؟

او می‌افزاید: "چرا ولسوالی‌ها، مکاتب را آتش می‌زنید. آیا جواب این مانند آفتاب روشن نیست؟ برای کسانی دیگر کار می‌کنید؟".

در همین حال، رییس‌جمهور تغییرات تازه در وزارت‌های دفاع ملی و داخله را تحکیم نهادهای امنیتی می‌داند.

درخواست رئیس جمهوری غنی از نیروهای امنیتی برای مقابله شدیدتر با طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2021
رییس جمهور غنی طرح امنیتی غرب کابل را تأیید کرد

رییس‌جمهو غنی: "همه می‌دانیم که شهادت در راه وطن افتخار است؛ اما ما زندگی می‌خواهیم نه مرگ، تا چه زمانی یک کشور از اساسی‌ترین حق خود که صلح است محروم باشد".

او نیز می گوید که "ضرورت واضح است که یک گفتمان ملی، منطقه‌یی و بین‌المللی در سراسر کشور، منطقه و جهان پیاده شود که بگویم، آیا 43 سال بس نیست؟ تا چند یک کشور به عظمت از اساسی‌ترین حق زنده‌گی مشترک که حق صلح است، محروم باشیم".

او افزود: "در این‌جا باید بندانیم که ما تسلیم هراس‌افگنان نمی‌شویم، تسلیم طرح‌های شوم نمی‌شویم، ما آینده‌ساز استیم، آینده را رقم می‌زنیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала