یک مقام چینی همراه با اطلاعات مربوط به کرونا به امریکا «فرار» کرد

© AP Photo / Xiong Qi / Xinhuaیک مقام چینی همراه با اطلاعات مربوط به کرونا به امریکا «فرار» کرد
یک مقام چینی همراه با اطلاعات مربوط به کرونا به امریکا «فرار» کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2021
عضو شوید
رسانه‌های مخالف چینی زبان از فرار نمودن معاون وزیر امنیت دولت چین به امریکا خبر می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه دیلی بیست به نقل از رسانه‌های مخالف چینی زبان گزارش داد که «دونگ جینگ وی» معاون وزیر امنیت چین همراه با دخترش به ایالات متحده امریکا فرار نموده است.

امریکا: ویروس کرونا منشا آزمایشگاهی ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2021
امریکا: ویروس کرونا منشا آزمایشگاهی ندارد

طبق گزارش، این مقام چینی در اواسط ماه فبروری سال روان چین را به مقصد امریکا ترک کرد تا اطلاعات مربوط به موسسه ویروس شناسی ووهان را به منتقل کند. چنین اطلاعات می‌تواند بر موضع دولت رئیس‌جمهور بایدن در مورد منشا ویروس کرونا تاثیر بگذارد. رسانه‌های مخالف تاکید می‌کنند که این اطلاعات تایید نشده است، اما در صورت تایید، دونگ جینگ وی می‌تواند به بالاترین رتبه پناهنده در تاریخ چین تبدیل شود.

نیکلاس افتیمیادس، کارشناس پیشین پنتاگون و سیا، گفته است که این گزارش‌ها فقط «شایعه» یک است. وی خاطرنشان کرد که این امر به‌طور منظم به عنوان بخشی از جنگ اطلاعاتی بین پکن و مخالفان چین اتفاق می‌افتد.

بازرسان سازمان جهانی صحت که در ماه مارچ سال روان از شهر ووهان در چین بازدید کرده‌ بودند نتوانستند منشا ویروس کرونا را شناسایی کنند اما می‌گویند «بی‌نهایت بعید» است که این ویروس از آزمایشگاه موسسه ویروس‌شناسی ووهان به بیرون راه یافته باشد.

با این حال، چین بارها تاکید کرده است که به موضع آزاد و مسوولانه  در مورد کووید-19 پایبند است. همانطور که در وزارت امور خارجه چین اشاره شد، از همان ابتدای همه‌گیری پکن تحقیقات را آغاز، عامل بیماری‌زا را شناسایی و تمام داده‌های اصلی را منتشر کرد. قصد امریکا برای تحقیق در مورد منشا ویروس کرونا در چین یک بازی سیاسی و تلاش برای گرداندن مسوولیت به گردن دیگران خوانده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала