آرین: در حالت شدت جنگ پیش‌رَوی و پس‌رَوی سقوط محسوب نمی‌شود

© Photo / Tariq Arianآرین: در حالت شدت جنگ پیش‌رَوی و پس‌رَوی سقوط محسوب نمی‌شود
آرین: در حالت شدت جنگ پیش‌رَوی و پس‌رَوی سقوط محسوب نمی‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2021
عضو شوید
سخن‌گوی وزارت داخله می‌گوید که در حالت شدت جنگ، پیش‌روی و پس‌روی سقوط محسوب نمی‌شود و طالبان در هیچ جایی حضور دو روزه ندارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله افغانستان، صبح امروز (یک‌شنبه، ۳۰ جوزا) به ادعای طالبان در مورد سقوط شماری از ولسوالی‌ها واکنش نشان داده و گفته است که طالبان در هیچ مکان، دید استفاده از منابع و عرضه‌ی خدمات ندارند و حضور این گروه در نقاط غیراستراتژیک، "قطعا به مفهوم پیروزی نیست".
آرین تأکید کرده است که گروه طالبان توانایی نگهداری هیچ بخشی از جغرافیای کشور را ندارد و "پیشروی در نقاط اطراف به‌گونه‌ی قطع به مفهوم مشروعیت روایت پیروزی تلقی نمی‌شود".

هشدار قریشی درمورد یک جنگ داخلی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2021
هشدار قریشی درمورد یک جنگ داخلی در افغانستان

او علاوه کرده است: "طالب با تمام قوت و عقبه‌ی حمایتی بیرونی در ۱۵ سال گذشته نتوانست یک ولسوالی را حتا پایدار نگهدارد و حداقل تفهیم کند که برای مردم همان ولسوالی چه برای ارایه دارد، جز این‌که تأسیسات عامه را انفجار و نابود کرده است".
به‌گفته‌ی سخن‌گوی وزارت داخله، در برخی از نقاط کشور حفظ جان سربازان در اولویت قرار دارد. او در عین حال تأکید کرده است که طالبان در شش ماه گذشته هر باری که فکر سقوط کرده‌اند، به‌ویژه در ولایت‌های هلمند، قندهار و بغلان، با دادن تلفات سنگین ناکام مانده‌اند.
آقای آرین تصریح کرده است که نیروهای امنیتی و دفاعی در وضعیت جدید جنگی داخل شده‌اند و دفاع از کشور را بدون حضور نیروهای خارجی، مستقلانه بر دوش می‌کشند: "روایتی که در سال 2014 برای سقوط شکل گرفته بود، پس از چندی برعکس ثابت شد و تا امروز 2021 همین نیروهای قهرمان افغان در میدان نبرد شجاعانه و دلیرانه از خاک و مردم خود دفاع می‌کنند".
آرین علاوه کرده است که در جنگ پیش‌روی، پس‌روی و تلفات موجود است، اما تلفات طالبان دست‌کم سه برابر تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی است.
به‌گفته‌ی او، «جنایات هولناک» طالبان با استفاده از ماین‌ها و حملات تروریستی انتحاری، جان هزاران شهروند غیرنظامی کشور را گرفته است.
سخن‌گوی وزارت داخله در ادامه گفته است که نیروهای امنیتی و دفاعی در سنگرهای داغ حضور فعال دارند و هرگز نمی‌گذارند حتا بخشی از جغرافیای کشور به سقوط دایمی مواجه شود.
او خاطرنشان کرده است که برنامه‌ی بازپس‌گیری و سرکوب طالبان در تعدادی از ولسوالی‌ها که طالبان ادعای حضور در آنجا را دارند، در دست اجرا است. او از نشر جزئیات تخنیکی این برنامه به‌دلیل محرمیت نظامی معذرت خواسته است.
این درحالی است که طی دو ماه گذشته نزدیک به 40 ولسوالی در حوزه‌های مختلف کشور به‌دست گروه طالبان سقوط کرده‌اند.
طالبان با تصرف این ولسوالی، در برخی نقاط دست به تخریب تأسیسات عامه زده‌اند. همچنین در نتیجه‌ی حملات طالبان در این ولسوالی‌ها، صدها خانواده از مناطق اصلی‌شان بی‌جا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала