افغانستان مستحکم؛ نوشته تازه ملابرادر معاون و رییس دفتر سیاسی طالبان

© اسپوتنیک - افغانستانافغانستان مستحکم؛ نوشته تازه ملابرادر معاون و رییس دفتر سیاسی طالبان
افغانستان مستحکم؛ نوشته تازه ملابرادر معاون و رییس دفتر سیاسی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2021
عضو شوید
معاون و رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر در یادداشتی زیر عنوان «چطور یک افغانستان با ثبات، مستحکم و پیش‌رفته داشته باشیم؟» به روند صلح و موضع طالبان درباره این مذاکرات و نظام آینده پرداخته است.

به گزارش اسپوتنیک، ملا برادر در این نوشته برای رسیدن به "ثبات" بر برقراری "نظام مستحکم اسلامی" تأکید کرده و گفته است که برای جامعه جهانی به شمول سازمان ملل متحد به‌جای "نظام بی‌اختیار، غیرمتمرکز و فاسد"، افغانستان نیرومند، متحد و پاک از فساد سودمند است.

بسیج مردمی علیه طالبان در ولایت پروان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2021
بسیج مردمی علیه طالبان در ولایت پروان

در این نوشته آمده است: "نظام واقعی اسلامی بهترین وسیله برای حل تمام مشکلات افغان‌ها و یگانه خواسته ایست که تمام اقشار جامعه افغانی برای تحقق آن یکصدا اند و هیچگونه اختلافی بر آن ندارند. چنان نظام مقتدر اسلامی که هم افغانستان را از تهاجم و مداخله‌های خارجی‌ها نگه‌دارد و هم جهانیان را از آرامش افغانستان مطمئن بدارد".

آقای برادر تاکید دارد که ثبات نظام اسلامی در افغانستان باز هم به قربانی‌ها، ازخودگذری‌ها و همدیگر پذیری افغان‌ها نیاز دارد. زیرا  پیش‌رفت مثبت در صورت چندپارچگی، درگیری و رویارویی ممکن نیست.

او می افزاید که به همان اندازه که افغان‌ها به ثبات یک نظام مستحکم اسلامی نیاز دارند، همان‌قدر جهانیان هم به آن ضرورت دارند. به شمول برای جامعه جهانی به شمول سازمان ملل متحد؛ به‌جای نظام بی‌اختیار، غیر متمرکز و فاسد، افغانستانِ نیرومند، متحد و پاک از فساد سودمند است.

ملا برادر در این نوشته به سایر موارد از جمله مواد مخدر، استفاده نشدن از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر، حقوق شهروندان اشاره کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала