امریکا چین را به انزوای جهانی تهدید کرد

© AP Photo / Andy Wongامریکا چین را به انزوای جهانی تهدید کرد
امریکا چین را به انزوای جهانی تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2021
عضو شوید
مشاور امنیت ملی امریکا تاکید کرد که اگر چین در تحقیقات مرتبط با منشاء پاندمی کرونا همکاری نکند، با "انزوا در جامعه بین‌المللی" مواجه خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا در گفتگو با فاکس نیوز گفت: این همان کار دیپلماتیک است؛ هدایت کشورهای جهان، فشار سیاسی و دیپلماتیک روی چین که اصلی ترین بخش تلاش ماست تا در نهایت چین را مقابل یک انتخاب سخت قرار دهیم. "اینکه به شکل مسوولانه ای اجازه تحقیقات درباره منشاء کرونا را میدهید یا اینکه با انزوا در جامعه بین المللی مواجه می شوید."

امریکا: ویروس کرونا منشا آزمایشگاهی ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2021
امریکا: ویروس کرونا منشا آزمایشگاهی ندارد

وی خاطر نشان کرده است که ما در این مرحله تهدید یا التیماتوم صادر نمیکنیم. کاری که میخواهیم انجام دهیم جلب حمایت جامعه بین المللی است. و اگر مشخص شد که چین از انجام وظایف بین المللی امتناع میکند، ما باید واکنش هایمان را در این مرحله بررسی کنیم. این رویکرد تا حدی به چین آزادی عمل می دهد تا انتخاب کند چطور میخواهد به درخواستهای بین المللی پاسخ دهد.
این درحالیست که پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور امریكا، به دنبال نتایج نشست جی7، گفت كه در مورد منشا ویروس كرونا تاهنوز به نتیجه نرسیده است.
بازرسان سازمان جهانی صحت که در ماه مارچ سال روان از شهر ووهان در چین بازدید کرده‌ بودند نتوانستند منشا ویروس کرونا را شناسایی کنند اما می‌گویند «بی‌نهایت بعید» است که این ویروس از آزمایشگاه موسسه ویروس‌شناسی ووهان به بیرون راه یافته باشد.
با این حال، چین بارها تاکید کرده است که به موضع آزاد و مسوولانه در مورد کووید-19 پایبند است. همانطور که در وزارت امور خارجه چین اشاره شد، از همان ابتدای همه‌گیری پکن تحقیقات را آغاز، عامل بیماری‌زا را شناسایی و تمام داده‌های اصلی را منتشر کرد. قصد امریکا برای تحقیق در مورد منشا ویروس کرونا در چین یک بازی سیاسی و تلاش برای گرداندن مسوولیت به گردن دیگران خوانده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала