بسیج مردم علیه طالبان در ولایات افغانستان؛ تاریخ زرین با مقاومت رقم می‌خورد!

© Fawad Amanبسیج مردم علیه طالبان در ولایات افغانستان؛ تاریخ زرین با مقاومت رقم می‌خورد!
بسیج مردم علیه طالبان در ولایات افغانستان؛ تاریخ زرین با مقاومت رقم می‌خورد! - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2021
عضو شوید
با ادامه شدت پیدا نمودن حملات طالبان بر ولسوالی ها در چند روز گذشته، در شمار زیادی از ولایت‌ها مردم علیه طالبان اعلام ایستادگی کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، در پی افتادن چندین ولسوالی بدست طالبان در هفته‌های اخیر، بزرگان تخار در حال ایجاد یک بسیج مردمی برای پس گرفتن این ولسوالی‌ها و تأمین امنیت تخار استند.
بزرگان تخار، روز یک‌شنبه در یک نشست خبری در کابل، از فرستادن یک گروه مردمی به پشتیبانی از نیروهای امنیتی به تخار خبر دادند.
آنان می‌گویند که طالبان با ادامۀ جنگ و خشونت‌ها و گرفتن ولسوالی‌ها نمی‌توانند پشتیبانی مردم را به دست آورند.
فهیم فطرت، فعال سیاسی به بسیج ملی واکنش نشان داده و گفته است: تاریخ زرین با مقاومت رقم می‌خورد!


در همین حال، اعلام ایستادگی مردم علیه طالبان مورد استقبال کاربران صفحات اجتماعی روبرو شده است.
لطف‌الرحمن سلیم، کاربری در واکنش به بسیج شدن مردم علیه طالبان نوشته است: "تنها راه همین است که تمام مردم از همه ولایات با نیروهای دلیر و شجاع امنیتی ما همکار بوده در برابر هر تروریست قاطعانه استادگی کنیم.


کاربر دیگر، نیز به اسم زهره زمانی با اعلام بسیج شدن مردم خوشنود است و از مردم خواسته است تا علیه طالبان بسیج شوند.
خانم زمانی در برگه توییتر نوشته است: "طالبان تاکنون ثابت کرده‌اند که به هیچ دین و آیینی پایبند نیستند و فقط غلامی و ویرانی و کشتار میدانند.


در همین حال، زهره مزاری به این اقدام لبیک گفته و افزوده است: ما زنان اسلحه گرفته و می‌جنگیم برای دین ملت و کشور مان برای پایداری جامعه اسلامی می رزمیم.


گوهر بیگم، پس از اعلام ایستادگی مردم علیه طالبان چنین نوشته است: مردم از ظلم و ستم و‌جنایت #طالبان در فاریاب به ستوه آمده و علیه طالبان بسیج شده اند. این جوانان بعد آموزش همه آماده تار و‌ مار‌کردن طالبان است.


اخیرا جنگجویان گروه طالبان، حملات تهاجمی‌شان را به سربازان افغان و پاسگاه‌های امنیتی و همچنان حملات انفجاری در پایتخت، افزایش داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала