اتمر: افغانستان از حضور ترکیه در این کشور استقبال خواهد کرد

© Sputnik / Vitaliy Belousovاتمر: افغانستان از حضور ترکیه در این کشور استقبال خواهد کرد
اتمر: افغانستان از حضور ترکیه در این کشور استقبال خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2021
عضو شوید
وزیر خارجه افغانستان، گفته است که از حمایت ترکیه، از جمله تأمین امنیت فرودگاه کابل استقبال خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد حنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان در گفتگو با آژانس خبری «تی آر تی» ترکیه در پاسخ به اینکه دولت افغانستان حضور ترکیه را در این کشور چطور ارزیابی می‌کنند گفت: "ما از آن استقبال و حمایت می‌کنیم. ما معتقدیم که این امر برای حمایت از افغانستان توسط ترکیه، ناتو و جامعه بین المللی بسیار مهم خواهد بود." در ادامه افزود که حضور ترکیه در کابل برای کمک‌ها بین‌المللی بر افغانستان مهم خواهد بود.

وزیر خارجۀ ترکیه: انقره آماده است امنیت میدان هوایی کابل را تأمین کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2021
وزیر خارجۀ ترکیه: انقره آماده است امنیت میدان هوایی کابل را تأمین کند

آقای اتمر خاطرنشان کرد که ترکیه در تامین امنیت میدان هوایی کابل "پیش‌قدم" خواهد بود و نیز می‌تواند به عنوان عضو کشور ناتو از مجارستان کمک بخواهد.
وزیر خارجه افغانستان خاطر نشان کرد: "ما از هر گونه کمک ایالات متحده، ناتو، اتحادیه اروپا و شرکای منطقه‌ای ما، از جمله ترکیه سپاسگزار خواهیم بود. باید درک شود که مبارزه با تروریسم در افغانستان به نمایندگی از منطقه و جامعه جهانی انجام می شود. در مورد نوع، حجم و روش های کمک رسانی، تصمیم گیری می شود، توافق خواهد شد، به خصوص در رابطه با وضعیت پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان.
پیش از این، کاخ سفید خبر داده بود که بایدن و اردوغان رؤسای جمهور امریکا و ترکیه به توافق رسیدند که بعد از عودت نیروهای امریکا از افغانستان، ترکیه امنیت میدان هوایی کابل را تامین نماید.
جیک سالیوان مشاور رئیس جمهور امریکا در امور امنیت ملی خبر داد که ترکیه پلان تامین امنیت میدان هوایی کابل را بعد از عودت نیروهای امریکا از افغانستان را دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала