اولین بحث بین روسیه و امریکا ثبات استراتژیک بود

© AFP 2023تسلیحات هستوی
تسلیحات هستوی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2021
عضو شوید
ریابکوف گفت که مذاکرات در مورد ثبات استراتژیک با ایالات متحده به زودی آغاز می شود.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت، اولین مرحله گفتگوهای روسیه و امریکا در مورد ثبات استراتژیک بود.

محبوبیت پوتین  میان جمهوری خواهان بیشتر از بایدن است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2021
محبوبیت پوتین میان جمهوری خواهان بیشتر از بایدن است

در اجلاس 16 جون در ژینو، ولادیمیر پوتین و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده توافق کردند که مشورت ها درباره ثبات استراتژیک را آغاز کنند، که باید پایه ای برای کنترل تسلیحات در آینده باشد.

ریابکوف افزود: "در آینده بسیار نزدیک، کشورهای ما دور جدیدی از گفتگوی استراتژیک چند سطح را آغاز می کنند. ما آمادگی خود را برای شرکت در این گفتگو بدون تأخیر اعلام کردیم. امیدوارم به زود تیم های مذاکره کننده مشورت ها را آغاز کنند. "

همانطور که در بیانیه رهبران اجلاس آمده است، مسکو و واشنگتن در تلاش اند تا اساس کنترل تسلیحات آینده و اقدامات کاهش خطر را ایجاد کنند. ولادیمیر پوتین تأکید کرد که هر دو کشور از مسئولیت ویژه خود در قبال ثبات استراتژیک در جهان آگاه هستند. روسیه و ایالات متحده همچنین پایبندی خود به این اصل را که در جنگ هستوی هیچ برنده ای وجود ندارد و هیچگاه نباید صورت بگیرد، تأیید کردند.

دیدار پوتین و بایدن در ژینو؛ سناتور او را با جیمز باند مقاسیه کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2021
دیدار پوتین و بایدن در ژنو؛ سناتور روس او را با جیمز باند مقایسه کرد

قرارداد  کاهش تسلیحات استراتیژیکی مهاجمی-3 به تاریخ 5 فبروری 2011 به اجرا درآمد. به اساس شرایط آن، هر طرف در حال کاهش تسلیحات هستوی خود است به طوری که در هفت سال و در آینده، تعداد عمومی تسلیحات هستوی از 700 راکت بالستیک قاره پیما، راکت های بالستیک تحت البحری ها و بمب افکن های سنگین و همچنین 1550 سرگوله هستوی و 800 دستگاه جابجا شده و نابجا شده کاهش یابد.

هدف اعلام شده تائید گردیده است و طرفین از تسلیحات در سطح توافق شده حمایت می کنند. در اوایل سال 2021، اندکی پس از روی کار آمدن دولت جو بایدن در ایالات متحده، این پیمان برای 5 سال دیگر بدون تغییر تمدید شد. دولت قبلی تمدید توافقنامه را به آخرین مورد به تأخیر انداخت، که تهدید به سقوط تمام سیستم ثبات استراتژیک بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала