Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

حملات زن‌ستیزانه اینترنتی به گزارشگر زن در آلمان

© AFP 2023 / HANNAH MCKAYDenmark's forward Yussuf Poulsen (3rd-L) shoots and scores a goal during the UEFA EURO 2020 Group B football match between Denmark and Belgium at the Parken Stadium in Copenhagen on June 17, 2021.
Denmark's forward Yussuf Poulsen (3rd-L) shoots and scores a goal during the UEFA EURO 2020 Group B football match between Denmark and Belgium at the Parken Stadium in Copenhagen on June 17, 2021. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2021
عضو شوید
کلودیا نویمن گزارشگر زن فوتبال شبکه ZDF، بعد از پایان گزارش دیدار دانمارک برابر بلجیم در صفحه توییتر مورد حمله‌ی زن‌ستیزانه قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک؛ شبکه ZDF آلمان مدعی شده که کلودیا نیومن بعد از گزارش بازی بلجیم با دانمارک مورد حمله زن‌ستیزانه از سوی خاطی‌های اینترنتی در صفحه توییتر قرار گرفته است.

کلودیا در شبکه ZDF در کنار آریان هینگست (بازیکن سابق تیم ملی فوتبال زنان آلمان) بازی‌های یورو 2020 را گزارش می‌دهد.

پس از توهین‌های زن‌ستیزانه توماس فرمن مدیر ورزشی شبکه ZDF، اظهار داشت: "تیم ما این واکنش‌ها را گردهم آورده است. ما مخالف انتقاد نیستیم ولی در مقابل آزار و نفرت پراکنی سکوت نمی‌کنیم و برخورد خواهیم کرد. هر کسی که زورگویی کند از سوی ما کارت سرخ می‌گیرد."

به اساس اعلام شبکه ZDF؛ برخی از کامنت‌ها به قدری زننده بوده‌اند که آنها حتی نتوانستند آنرا بخوانند.

"او باید برنامه رقص را گزارش کند"، "صدای زن‌ها به فوتبال نمی‌خواند"، "باز این زن پیر احمق"، این‌ها کمنت‌هایی هستند که از سوی ZDF به عنوان نرم‌ترین کمنت‌ها مطرح شده است.

شبکه آلمانی این نظرات را در باره گزارش نویمن ندانسته بلکه همگی را حملات شخصی و با انگیزه‌های زن‌ستیزانه عنوان می‌کند.

شبکه ZDF اکنون برای دفاع از خود و گزارشگرش در برابر این حملات می‌گوید: "قصد جلوگیری از انتقادات را نداریم. ما همچنان از انتقادات سازنده بر مبنای واقعیت استقبال می‌کنیم. اما این نظرات هیچ ارتباطی به مطرح کردن انتقاد ندارند بلکه آنان حمله‌ای شخصی به همکاران ما هستند و تمام قوانین ارتباطی را نقض می‌کنند"

این در حالی‌ست که کلودیا نویمن نخستین زنی است که یک مسابقه فینال فوتبال مردان را در یورو 2016 به صورت زنده گزارش داد.

گفتنی‌ست که همواره بانوان فعال در بخش‌های خبری و گزارش‌های ورزشی در اینترنت مورت حملات نفرت‌انگیز قرار می‌گیرند اما در برابر این حملات، حالا یک همبستگی در حال شکل گیری است.

البته تلاش شبکه ZDF برای پاسخ دادن به این کمنت‌ها، از سوی یکی از شبکه‌های رقیب‌اش حمایت شد. اکاونت رسمی توییتر برنامه ARD sports show نوشت:"صرف نظر از این‌که کلودیا نویمن و آریان هینگست برای ZDF گزارش می‌کنند، برخورد بهتر و محترمانه تر با همدیگر بهتر است، اینطور نیست؟"

در همین حال یکی از تحقیقات در این زمینه در سال 2019 نشان داد که 88 درصد از کل خشونت‌ها در فضای مجازی علیه زنان انجام شده و طبق تحقیق جهانی Plan International، به تعداد 58 درصد دختران و زنان جوان به صورت آنلاین مورد توهین قرار گرفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала