مرکزهای هشت ولسوالی دیگر به‌دست طالبان افتادند

© AP Photo / Rahmat Gulمرکزهای هشت ولسوالی دیگر به‌دست طالبان افتادند
مرکزهای هشت ولسوالی دیگر به‌دست طالبان افتادند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2021
عضو شوید
در ادامۀ دست‌بدست شدن ولسوالی‌ها میان نیروهای امنیتی و طالبان، منابع تأیید می‌کنند که در 28 ساعت گذشته مرکزهای 8 ولسوالی به‌دست طالبان افتاده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، به‌گفتۀ این منابع ولسوالی‌های سید کرم، احمدآباد، روحانی بابا، جانی‌خیل و دندپتان پکتیا، ولسوالی‌ خنجان بغلان، ولسوالی شملزی زابل و ولسوالی خاش بدخشان از ولسوالی‌هایی اند که بدست طالبان افتاده‌اند.

در تصویرهایی‌که به رسانه‌ها رسیده‌اند دیده می‌شود که نیروهای دولتی از ولسوالی شمل‌زی زابل بیرون می‌شوند.

در این تصویرهای هم‌چنین دیده می‌شوند که بیشتر آنان بر موترهای کوچک باربری سوار استند و طالبان نیز این نیروها را در خروج‌شان از مرکز این ولسوالی، همراهی می‌کنند.

محقق برای سرکوب طالبان وارد مزار شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2021
محقق برای سرکوب طالبان وارد مزار شد

نقیب‌الله فایق، معین پالیسی و استراتیژی وزارت امور داخله، این پیش روی های طالبان را موقتی می‌گوید و تأکید می ورزد که نیروهای دولتی، به زودی بخش های از دست رفته را پس خواهند گرفت: «دفعتاً در یک ماه از کجا قوی شد که بیاید طرف مزار حرکت کند، طرف فاریاب حرکت کند، طرف تخار حرکت کند؛ این یک چیز تبلیغ است که انجام می‌دهند، یک چیز مؤقتی است؛ حتا طالب خودش باور ندارد که در این منطقه‌ها رسیده باشد».

تصویرها از شیرخان بندر که طالبان همه‌گانی‌شان ساخته‌اند نیز رسیدن آنان را به این بندر نشان می‌دهند.

برخی از رسانه‌های تاجیکستانی نیز گزارش داده‌اند که بیش از 130 نیروی مرزی افغانستان که در شیرخان بندر کندز حضور داشتند، پس از این حمله طالبان، به آن‌سوی مرز در خاک تاجیکستان رفته‌اند.

در چنین اوضاعی، نیروهای دولتی در کندز که مرکز ولسوالی علی‌آباد را از طالبان پس گرفته‌اند، بر آماده‌گی برای بازگیری بخش‌های از دست‌رفته دیگر در این ولایت تأکید دارند.
 
محمدهیکل، ولسوال علی‌آباد کندز بیان داشت: «با مقاومت و شجاعت زیاد، نیروهای امنیتی ما توانستند در گرفتن ولسوالی کامیاب شوند. انشاالله ما به شما اطمینان می‌دهیم که دیگر دشمن نمی‌تواند ولسوالی علی‌آباد را بگیرد».

محمدعمر پخسه‌پران، ولسوال آقتاش کندز نیز اظهار داشت: «ساحه ولسوالی علی‌آباد را گرفتیم. ما حالا آماده‌گی داریم که طرف خان‌آباد حرکت کنیم».

بین روزهای سه‌شنبه تا چهارشنبه، از دست‌یافتن طالبان به مرکز ولسوالی خاش بدخشان نیز گزارش داده شد.

در همین مدت، طالبان در حمله بر ولسوالی آب‌بند غزنی، یکی از پاسگاه‌های نیروهای دولتی را نیز گرفتند و نبردها میان دو طرف، در چارسوی یک پایگاه نیروهای دولتی در این ولسوالی هم جریان داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала