معین وزارت داخله: به کسانی که در برابر طالبان بجنگند، سلاح و مهمات توزیع می‌کنیم

© Photo / moiafghanistanمعین وزارت داخله: به کسانی که در برابر طالبان بجنگند، سلاح و مهمات توزیع می‌کنیم
معین وزارت داخله: به کسانی که در برابر طالبان بجنگند، سلاح و مهمات توزیع می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2021
عضو شوید
معین پالیسی و استراتژی وزارت داخله افغانستان می‌گوید که این وزارت برای کسانی که به‌گونۀ داوطلبانه در برابر طالبان بجنگند، سلاح و مهمات توزیع می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، نقیب‌الله فایق، معین پالیسی و استراتژی وزارت امور داخله که برای بررسی وضعیت امنیتی به شهر مزارشریف رفته، گفته است که حکومت مرکزی و مسوولان ارشد نهادهای امنیتی و دفاعی از ایستادگی مردم در برابر طالبان در تمام ولایات حمایت می‌کنند.

بسیج مردم علیه طالبان در ولایات افغانستان؛ تاریخ زرین با مقاومت رقم می‌خورد! - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2021
بسیج مردم علیه طالبان در ولایات افغانستان؛ تاریخ زرین با مقاومت رقم می‌خورد!

آقای فایق که همراه با والی بلخ، فرمانده قول اردوی 209 شاهین و شماری دیگر از مسوولان محلی ولایت بلخ از کمربندهای شهر مزارشریف دیدن می‌کرده، گفته است: «طالبان سرکوب می‌شوند. حمایت فوق‌العاده‌ی مسوولان امنیتی [از مردم] وجود دارد».

به‌گفتۀ وی، سلاح، اعاشه، وسایط و مهمات کافی نه تنها در مزارشریف، بلکه در تمام ولایات برای کسانی که آمادگی دفاع از خاک و خانه ‌شان را داشته باشند، توزیع خواهد شد.

معین وزارت امور داخله در جریان صحبت‌هایش علاوه کرده است که طالبان هیچ‌گاه داخل شهرها شده نمی‌توانند و ساحات از دست‌رفته نیز به‌زودی از نزد این گروه پس گرفته خواهد شد.

وی تأکید کرده است که جنگ‌های اخیر طالبان بیشتر جنبه‌ی تبلیغی دارد و حتا خود این گروه به این که کجا رسیده، باور ندارد. او گفت: «ما چرا باور داشته باشیم که طالب قوی شده؟»

اخیرا حملات طالبان در بخش‌های مختلف کشور افزایش یافته است. چند روز پیش گزارش شد که جنگ‌جویان گروه طالبان خودشان را تا کمربند شهر مزارشریف رسانده‌اند. مقام‌های دولت افغانستان اما جنگ طالبان را بیشتر تبلیغی می‌دانند و بر بهبود وضعیت در آینده‌ی نزدیک تأکید دارند.

به دنبال افزایش حملات طالبان، مردم در شماری از ولایات از جمله ولایت‌های شمالی علیه طالبان بسیج شده‌اند. در ولایت بلخ شماری از احزاب سیاسی هواداران‌شان را در برابر طالبان مسلح کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала