رئیس‌جمهور غنی وارد واشنگتن پایتخت امریکا شد

© Photo / ARGرئیس‌جمهور غنی وارد واشنگتن پایتخت امریکا شد
رئیس‌جمهور غنی وارد واشنگتن پایتخت امریکا شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور افغانستان در راس یک هیات عالی رتبه، بعد از ظهر امروز (پنجشنبه، 3 سرطان) وارد واشنگتن پایتخت آن کشور گردید.

به گزارش اسپوتنیک، محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان که در رأس یک هیات عالی رتبۀ دولتی به منظور سفر رسمی دو روزه رهسپار ایالات متحدۀ امریکا گردیده بود، بعد از ظهر امروز وارد واشنگتن پایتخت آن کشور گردید.

قرار است آقای غنی در جریان این سفر با جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحدۀ امریکا، اعضای کانگرس و سنا و شمار دیگری از مقامات آن کشور در مورد فصل جدید روابط و تقویت مناسبات دو جانبه در عرصه های مختلف به ویژه حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، بحث و گفتگو نماید.

چهار روز پیش، کاخ سفید اعلام کرد که قراراست رئیس‌جمهور غنی و آقای عبدالله عبدالله به تاریخ بیست‌و پنجم ماه روان میلادی به امریکا سفر کنند.

در یک خبرنامه کاخ سفید آمده‌است که در این سفر، دربارۀ ادامۀ همکاری‌های امریکا و افغانستان و نیز خروج نیروهای امریکا از افغانستان، بحث و گفتگو کنند.

این سفر در حالی انجام خواهد شد که روند خروج سربازان امریکایی از افغانستان هم‌چنان ادامه دارد و نبردها در افغانستان نیز شدت گرفته‌اند.

بر بنیاد گفته‌های منابع، تاکنون نزدیک به 70 ولسوالی در بخش‌های کشور یا به‌دست طالبان افتاده‌اند و یا هم دست به‌دست شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала