روسیه: استفاده از افغانستان برای اهداف ژئوپولیتیک‌ قابل قبول نیست

© Sputnik / Grigoriy Sisoevروسیه: استفاده از افغانستان برای اهداف ژئوپولیتیک‌ قابل قبول نیست
روسیه: استفاده از افغانستان برای اهداف ژئوپولیتیک‌ قابل قبول نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2021
عضو شوید
دبیر شورای امنیت روسیه می‌گوید که استفاده از افغانستان برای اهداف ژئوپولیتیک قابل قبول نیست.

به گزارش اسپوتنیک، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه روز پنجشنبه، 24 جون در نهمین کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو گفت که استفاده از مساله افغانستان به‌عنوان حربه‌ای برای حل مسائل ژئوپولیتیک غیرقابل قبول است.

تشدید اوضاع در افغانستان با خروج نیروهای خارجی به رشد تروریسم در این کشور کمک می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2021
تشدید اوضاع در افغانستان با خروج نیروهای خارجی به رشد تروریسم در این کشور کمک می‌کند

وی افزود: ما به این نکته توجه داریم که امریکا و ناتو به وعده خود برای کمک های مادی به دولت افغانستان، حمایت از نیروهای امنیتی این کشور،  تامین شرایط فعالیت فرودگاه بین‌المللی کابل و حل سایر مسائل اولویت دار پایبند خواهند بود.

آقای پاتروشف: در همین حال معتقدیم که استفاده از مساله افغانستان برای حل مسائل ژئوپولیتیکی ازجمله تقویت و افزایش حضور نظامی بازیگران غیرمنطقه‌ای در منطقه آسیای مرکزی غیرقابل قبول است.

وی خاطرنشان کرد که روسیه خواهان آغاز گفتگوهای بین گروه‌های داخلی افغانستان با کمک شرکای بین‌المللی است.

دبیر شورای امنیت روسیه در مورد مذاکرات سازش بین افغانستانی گفت که روسیه در این مذاکرات ازجمله در فرمت مذاکرات مسکو مشارکت فعال دارد.

درگیری ها میان نیروهای دولتی و طالبان (گروه ممنوع در روسیه) که قبلا قلمرو قابل توجهی در مناطق روستایی کشور را تحت تصرف داشته و شهرهای بزرگ را مورد حمله قرار می دادند، همچنان ادامه دارد. نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغانستان برای مقابله با تروریسم، اقداماتی را در سراسر کشور انجام می دهند.

پیشتر دولت امریکا اعلام کرده بود که از یکم ماه می روند خروج نیروهایش از افغانستان را آغاز می‌کند و تا 11 سپتمبر این روند در هماهنگی با هم پیمانان خاتمه خواهد یافت.

لازم به یادآوری است که امریکا و طالبان در فبروری 2020 پس از ماه ها مذاکره توافقنامه صلح را در دوحه به امضا رساندند. این توافق شامل خروج نیروهای خارجی از افغانستان ظرف مدت 14 ماه و همچنین آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی پس از تبادل زندانیان بود. از زمان امضای این توافق، طالبان بارها واشنگتن را به نقض آن متهم کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала