آنچه در مورد عوارض جانبی واکسین فایزر و مدرنا باید بدانیم

© Sputnik / Ilya Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر آنچه در مورد عوارض جانبی واکسین فایزر و مدرنا باید بدانیم
آنچه در مورد عوارض جانبی واکسین فایزر و مدرنا باید بدانیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2021
عضو شوید
سازمان غذا و دارو امریکا (FDA)در باره واکسن های ضد کرونای فایزر و مدرنا هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، با استناد به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در امریکا تاکنون 1200 بیمار که اکثرا جوان بودند مبتلا به بیماری قلبی شدند که در بین تزریق کنندگان واکسن‌های فایزر و مدرنا به ثبت رسیدند.

آنها پس از تزریق این دو واکسن مبتلا به  التهاب عضله قلب شدند. سازمان غذا و دارو امریکا (FDA) روز 23 جون (چهارشنبه) اعلام کرد که پس از مشورت با مرکز «جلوگیری و کنترل از بیماری‌ها» (CDC) قصد دارد هشداری مبنی بر عارضه التهاب قلبی را برای استفاده کنندگان واکسن‌های کرونای فایزر و مدرنا صادر کند. بیشترین سهم موارد در مردان زیر 24 سال رخ داده است.

سازمان جهانی صحت: می‌توان کودکان را در برابر کرونا واکسین کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2021
سازمان جهانی صحت: می‌توان کودکان را در برابر کرونا واکسین کرد

داده‌ها حاکی از ارتباط احتمالی این دو واکسن کرونا با موارد التهاب عضلات قلبی در نوجوانان و جوانان امریکایی است. مرکز نامبرده بیش از 1200 مورد «میوکاردیت» که التهاب عضله قلب است و «پریکاردیت» که التهاب پوشش خارجی قلب است را ردیابی کرده است. بیش از 800 مورد پس از دوز دوم رخ داده است و 65 درصد مربوط به واکسن فایزر بوده است.

طبق گفته بیماران و پزشکان، علائم میوکاردیت شامل درد قفسه سینه، تپش قلب و تنگی نفس است. علیرغم هشدارها، پزشکان و محققان هنوز هم اکیداً توصیه می‌کنند که همه امریکایی‌های 12 سال به بالا واکسینه شوند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала