وزیر دفاع امریکا جنگ‌های جدید را پیش‌بینی کرد

© REUTERS / JONATHAN ERNSTوزیر دفاع امریکا جنگ‌های جدید را پیش‌بینی کرد
وزیر دفاع امریکا جنگ‌های جدید را پیش‌بینی کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2021
عضو شوید
وزیر دفاع ایالات متحده امریکا در جلسه کمیته سرویس‌های مسلح مجلس نمایندگان از احتمال جنگ‌های جدید خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، جلسه بررسی بودجه دفاع ملی سال 2022 ایالات متحده امریکا روز چهارشنبه، 23 جون در كميته نيروهاى مسلح مجلس نمايندگان امریکا و با حضور لويد آستين وزير دفاع و جنرال مارک ميلى رئیس ستاد مشترک نيروهاى مسلح تشکیل شد.

جنرال میلی: این وظیفه نیروهای افغان است که از کشورشان دفاع کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2021
جنرال میلی: این وظیفه نیروهای افغان است که از کشورشان دفاع کنند

وزیر دفاع امریکا گفت: پنتاگون باید آماده و با رقبای ما همگام شود... در صورت لزوم مبارزه در جنگ بعدی... نه جنگ آخر پیروز شود.

به گفته وی، در بودجه پیشنهادی وزارت توجه جدی به چین شده است. برای مهار تهدیدات از سوی چین در اقیانوس آرام نیاز به 5 میلیارد دالر است.

علاوه بر این، آستین «مقابله با حصومت روسیه، به ویژه در فضای مجازی» را به عنوان یک اولویت مورد توجه در بودجه بعدی عنوان کرد.

وی گفت: 10 میلیارد دالر برای امنیت سایبری، عملیات در فضای مجازی و همچنان تحقیق و توسعه در زمینه امنیت سایبری اختصصا می‌یابد.

وزیر دفاع امریکا در این جلسه همچنان گفته است: با تاکید بر فضا، دفاع راکتی و حسگر‌هایی پیچیده‌تر، این بودجه ما کمک می‌کند با افزایش توان موشکی بالستیکی از سوی کشورهایی چون کوریای شمالی و ایران، مقابله کنیم.

به گفته وی، این بودجه شامل «سرمایه‌گذاری در سلاح های ابرصوت، هوش مصنوعی، میکروالکترونیک، فناوری های جی5، سیستم های فضایی، کشتی سازی و مدرنیزه کردن زرادخانه هسته‌ای است.

وزیر دفاع امریکا خاطرنشان كرد كه برنامه‌ریزی شده است تقریباً 28 میلیارد دالر برای نوسازی سه گانه هسته‌ای و 112 میلیارد دالر برای تحقیق، توسعه و آزمایش در زمینه سلاح های جدید اختصاص یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала