جنرال میلی: این وظیفه نیروهای افغان است که از کشورشان دفاع کنند

© AP Photo / Caroline Brehmanجنرال میلی: این وظیفه نیروهای افغان است که از کشورشان دفاع کنند
جنرال میلی: این وظیفه نیروهای افغان است که از کشورشان دفاع کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2021
عضو شوید
رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا در جلسه کمیته سرویس‌های مسلح مجلس نمایندگان تاکید کرد که تحرکات اخیر طالبان و تصرف مراکز ولایت‌ها در افغانستان مایه نگرانی است اما نه آنقدر که مستلزم اقدام امریکا باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هیل، جنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا در این جلسه گفت: 82 مرکز هست که ما فکر می‌کنم اکنون در کنترول طالبان باشد. این از مجموع 419 مرکز است. هیچ یک از مراکز ولایات در کنترول طالبان نیست. افغانستان 34 ولایت دارد.

کارشناسان امریکا: دولت افغانستان ظرف 6 ماه پس از خروج امریکا سقوط خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2021
کارشناسان امریکا: دولت افغانستان ظرف 6 ماه پس از خروج امریکا سقوط خواهد کرد

این جنرال ارشد امریکایی در ادامه اذعان کرد: طالبان به سمت ایستهای امنیتی تیراندازی کرده و آنها را میگیرد. آنها همچنین تعدادی از مراکز ناحیه را به کنترول خودشان درآوردند و بسیاری از آنها پیش از آغاز خروج نیروهای امریکایی از این منطقه به دست آنها افتاده بود.

وی گفت: 60 درصد از 81 مرکز سال گذشته تصرف شد و دیگر موارد از حدود دو سال پیش. خب ما نگران هستم و اوضاع را دنبال میکنیم اما 300 هزار نیروی نظامی، کمتر یا بیشتر، ارتش افغانستان و نیروی پلیس وجود دارد و این وظیفه آنهاست که از کشورشان دفاع کنند.

لوید آستین، وزیر دفاع امریکا هم تاکید کرد، در حالیکه طالبان در نقاطی که تصرف کرده پیشروی‌هایی داشته، هنوز هیچکدام از مراکز ولایات سقوط نکرده است.

اظهارات این دو مقام در همان روزی منتشر شد که جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت که اگر واشنگتن از افغانستان خارج نشود، نیروهای امریکایی و نیروهای افغان با حملات بیشتری مواجه میشوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала