سرویس امنیتی فدرال روسیه ویدیوی ناوشکن انگلیسی را منتشر کرد

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر سرویس امنیتی فدرال روسیه ویدیوی ناوشکن انگلیسی را منتشر کرد
سرویس امنیتی فدرال روسیه ویدیوی ناوشکن انگلیسی را منتشر کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2021
عضو شوید
سرویس امنیتی فدرال روسیه ویدیوی رویداد با ناو جنگی انگلیس Defender را که به طور غیرقانونی وارد آبهای روسیه در دریای سیاه شده منتشر کرده است.

پاسخ سفارت روسیه به اظهارات پنتاگون درباره ناوشکن انگلیسی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2021
پاسخ سفارت روسیه به اظهارات پنتاگون درباره ناوشکن انگلیسی
به گزارش اسپوتنیک، این ویدیو نشان می دهد، که چگونه نظامیان به طور مکرر از ناوشکن خواستار ترک آبهای سرزمینی روسیه می شوند و سپس آتش هشدار دهنده را باز می کنند.
در ویدیو دستورهای مرزبانان روسیه شنیده می شود، که می گویند: "آتش اخطار را اجرا کنید! از ضربه جلوگیری کنید! از ضربه جلوگیری کنید! آتش!". 
واکنش در دومای دولتی روسیه
الینا پانیناعضو کمیته امور بین الملل از موضع نخست وزیر انگلیس درباره رویداد ناو جنگی انتقاد کرد.

پیش از این جانسون عبور یک ناوشکن انگلیسی از سواحل کریمه را "کاملا مناسب" خواند و گفت، که این کشتی در آبهای سرزمینی اوکراین در حال حرکت است. افزون بر این، نخست وزیر انگلیس تأکید کرد که لندن "پیوستن" شبه جزیره را به رسمیت نمی شناسد.

به گفته پانینا، تحریک با ناوشکن علیه نتیجه دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، همتای امریکایی او انجام شده است.
پانینا گفت: "ما با یک تحریک عمدی با هدف عبور از نتایج مثبت دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن در ژنو روبرو هستیم".
این نماینده پارلمان حادثه با ملوانان اوکراینی در تنگه کرچ را یادآوری کرد و به شباهت اقدامات جانسون با تصمیمات رئیس جمهور پیشین اوکراین پتروپروشنکو اشاره کرد.
پانینا گفت: "اکنون می بینیم که شخصی در لندن وجود دارد که آماده تقلید از رئیس جمهور سابق کینه توز اوکراین است که در همه جهات شکست خورده است".

"بازی خطرناک"
یوری گامپل رئیس کمیته دیپلماسی مردمی و روابط بین قومیت پارلمان کریمه نیز با انتقاد از سخنان جانسون، مواضع وی در مورد حمل و نقل در منطقه را "بازی خطرناک" خواند.
به گفته گامپل موقعیت رهبر انگلیس ممکن است منجر به "درگیری های نسبتاً جدی شود، که حل و فصل آن از طریق دیپلماتیک بسیار دشوار خواهد بود".
وی خاطرنشان کرد، که مسکو خطر تشدید اوضاع را درک می کند، بنابراین، در پاسخ ، "اقدامات سختی صورت نگرفت". با این حال، معاون به لندن در مورد تحریکات بیشتر در مرز ایالتی روسیه هشدار داد.
گامپل تأکید کرد: "در صورت تکرار تحریکات، پاسخ سختی دیر نخواهد بود".
افزون بر این، وی سخنان جانسون در مورد عدم به رسمیت شناختن پیوستن دوباره ای کریمه با روسیه را مورد انتقاد قرار داد.

گامپل تأکید کرد، که ساکنان شبه جزیره از حادثه ناو جنگی انگلیس خشمگین هستند و از لندن خواست که به انتخاب کریمه ها احترام بگذارد و همچنین در روابط با مسکو به طور انحصاری از روش های دیپلماتیک استفاده کند.
حمله ناوشکن انگلیس
در آستانه ناوشکن انگلیسی Defender از مرز دریایی روسیه عبور کرد و به مدت سه کیلومتر در منطقه کیپ کریمه فیولنت وارد خاک آن شد.

طبق گفته وزارت دفاع روسیه، قایق مرزی آتش هشدار دهنده ای را باز کرد و Su-24M به عنوان هشدار، بمب ها را در طول کشتی جنگی پرتاب کرد.
به نوبه خود لندن گفت، که ناوشکن در حال عبور بی گناه از آبهای سرزمینی اوکراین مطابق با قوانین بین المللی است. آنها همچنین گزارش در مورد گلوله باری کشتی را تکذیب کردند. به گفته بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، عبور از دریای سیاه "کاملا مناسب" بود.
در ارتباط با این حادثه، وزارت خارجه روسیه دبورا برونرت سفیر انگلیس در مسکو را احضار کرد و اعتراض شدیدی روسیه به این رویداد ابراز کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала