پاسخ سفارت روسیه به اظهارات پنتاگون درباره ناوشکن انگلیسی

CC BY-SA 4.0 / Hammersfan / HMS Defender at Greenwich (cropped image)پاسخ سفارت روسیه به اظهارات پنتاگون درباره ناوشکن انگلیسی
پاسخ سفارت روسیه به اظهارات پنتاگون درباره ناوشکن انگلیسی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2021
عضو شوید
سفارت روسیه در ایالات متحده امریکا اظهارات سخنگوی پنتاگون در پیوند با رویداد ناوشکن انگلیسی Defender در دریای سیاه را بی پایه خواند.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این جان کربی سخنگوی وزارت دفاع امریكا گفته بود، كه بر پایه اطلاعات دریافتی از لندن ، خبر مربوط به تیراندازی های هشدار دهنده مرزبانی روسیه به سوی  ناوشكن انگلیسی «خبر دروغ  روسیه» است.

​سفارت روسیه در پاسخ به این سخنان جان کربی در تویترش نوشت: "تصویر آنچه که اتفاق افتاده از سوی سازمان امنیت فدرال روسیه در انترنت برای عموم مردم منتشر شده است".

سفارت روسیه در امریکا خاطرنشان کرد، که "انکار چیزهای روشن" از سوی ایالات متحده امریکا نشان می دهد، که پنتاگون "همچنان درباره اوضاع واقعی در کریمه روسیه و اطراف آن توهم دارد".

در ویدیوی منتشره از سوی سرویس امنیت فدرال روسیه، کاملا مشخص است، که چطور مرزبانان روسیه از ناوشکن انگلیسی می خواهند آبهای روسیه را ترک کند و پس از چند بار هشدار آتش اخطار دهنده گشوده می شود. فرمان آتش صادر می شود:« آتش هشدار انجام شود! آتش هشدار انجام شود! مانع از اصابت شوید! مانع از اصابت مستقیم شوید! آتش!». پس از آتش هشدار، ناوشکن انگلیسی آبهای روسیه را ترک کرد.

یادآوری می کنیم، که روز 23 جون، ناوشکن نیروی دریایی انگلیس به نام  Defender از مرز آبی روسیه عبور کرده و به  اندازه سه کیلومتر وارد آبهای روسیه در نزدیکی دماغه فیولنت (کریمه) شد. کشتی انگلیسی پس از آنکه کشتی گشت مرزبانی روسیه آتش هشدار دهنده گشود و هواپیمای روسی سوخو 24 ام  بمباران هشدار دهنده ای را انجام داده و چهار بمب اوفاب ـ 250   (OFAB-250)  را به مسیر حرکت ناوشکن انگلیسی پرتاب کرد، آبهای روسیه را ترک کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала