Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مخاطب دستگیر کیست؟ وقت تان خلاص شده، بگذارید جوانان فوتبال را بسازند

© Photo / AFFانوش دستگیر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان
انوش دستگیر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2021
عضو شوید
سرمربی تیم ملی فوتبال کشور، در گفت‌وگویی با تلویزیون طلوع، در مورد صعود و شرایط شیران خراسان صحبت کرد و مدعی شد که در ماه اکتبر و نوامبر بازی تدارکاتی و کمپ تمرینی برگزار خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، تیم ملی فوتبال کشور، اخیراً به دور اصلی رقابت‌های راهیابی به جام ملت‌های آسیا صعود کرد و حالا شانس راهیابی به این رقابت‌ها را دارد.

انوش دستگیر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
ورزش
انوش دستگیر: افغانستان تنها سرزمین جنگ نیست، بخاطر مردم مان باید در بازی فردا برنده شویم

با این هم در داخل کشور موجی از انتقادها به دلیل عدم کسب پیروزی برابر هند و بنگلادیش به کادرفنی شیران خراسان وارد شد و بسیاری از ملی‌پوشان سابق انوش دستگیر سرمربی تیم ملی را مورد انتقاد قرار دادند.

دستگیر امروز در گفت‌وگویی با برنامه « شهر ورزش» تلویزیون طلوع، به این انتقادها واکنش نشان داد و به آن‌هایی که به دلیل کنار گذاشته شدن از تیم ملی انتقاد کرده‌اند، خاطر نشان کرد که تاریخ تان تمام شده، بگذارید جوانان فوتبال را بسازند.

سرمربی تیم ملی در مورد صعود به دور بعدی گفت:" از مردم عزیز و طرفداران تیم ملی که در سخت ترین شرایط کنار ما و یار دوازدهم ما بودند، تشکر می‌کنم و صعود مستقیم به دور نهایی مقدماتی جام ملت های آسیا را برای شان تبریک میگویم.از آقای کارگر رئیس و شهاب سکرتر جنرال فدراسیون فوتبال که از دل و جان تیم ملی را حمایت کردند، تشکر می‌کنم. در رقابت های انتخابی جام جهانی در گروپ سختی بودیم، در مرحله بعد قرعه ها و حریفان ما شانسی است."
وی در مورد انتقادها از خودش گفت:" بازیکنان سابق تیم ملی نور چشم ما هستند، در این مقطع حساس از آنان خواهش می‌کنم دست از حاشیه زنی بردارند، دست به دست هم بدهیم تا فوتبال افغانستان را کمک کنیم. به کسانی که به آن‌ها خط می‌دهند و برای حاشیه‌سازی در تیم ملی گروپ جور می‌کنند  نیز میگویم، تاریخ تان تمام شده، بگذارید جوانان فوتبال را بسازند.از  نحوه بازی تیم ملی کاملن راضی ام، اما از نتایج نه. امیدوارم در دور بعدی مسابقات نیز با ارائه همین سبک، نتیجه لازم را بگیریم."
او در مورد اسپانسر تیم نیز صحبت کرد و گفت:" تیم ملی مثل گذشته هیچ اسپانسری ندارد و دولت هم هیچ کمکی به تیم ملی نمی‌کند. فوتبال افغانستان در مرحله حساسی است، خدا کند دولت این‌بار به ما توجه کند."
انوش در مورد عدم استفاده از بزرگان در کادرفنی گفت:" سن و سال بالا به معنی تجربه کافی نیست که من شخصی با تجربه‌تری را به کدر فنی‌ تیم‌ اضافه کنم. اما هر کسی که بتواند از لحاظ فنی به تیم ملی کمک کند، من از او برای حضور در کدر فنی تیم استقبال میکنم. تمام تیم های ملی تنها 8 تا 10 ماساجور دارند، اما من در تیمم یک ماساجور و‌ یک فزیوتراپ دارم. من از کدرم‌ همیشه می‌خواهم که به اندازه 3 نفر کار کنند."
دستگیر در مورد مصدومان تیمش گفت:" عمران حیدری 3 ماه، ذوالفقار نظری 6ماه، حسن امین 1 ماه و فرشاد نور ‌6 هفته نیاز به استراحت دارند و نمی‌تواند بازی کنند."
سرمربی تیم ملی در مورد دعوت از بازیکنانی چون رحمت اکبری و وحید فقیر گفت:" کارهای حضور رحمت اکبری به تیم ملی نهایی شده و امیر محمد نیز با تغییر لیگ دوباره به تیم ملی دعوت خواهد شد. حضور وحید فقیر و ندیم امیری در تیم ملی کار آسانی نیست."
انوش در مورد تغییرات در تیمش در دور بعدی رقابت‌ها گفت:" تیم ملی با همین ترکیب و بازیکنان در دور بعدی انتخابی جام ملت های آسیا حضور پیدا خواهد کرد."
در پایان سرمربی تیم ملی از حضور دروازه‌بان دوم تیم ملی در فوتبال اروپا خبر داد و گفت:" فیصل حمیدی به زودی برای بازی در یکی از تیم های هالندی به اروپا خواهد آمد و به فوتبالش ادامه خواهد داد."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала